suddrik

Dagbok från Amerikatt

Mer om växande barn 23 mars, 2009

Filed under: 2. Living in America,Barnen,Konstigt,Mat & dryck,Träning — Suddrik @ 18:52

Mina barn är rätt lika, men ändå som dag och natt. Det är små saker, som att Sanna dricker mjölk och Alva dricker juice, och personlighetsdrag, Sanna älskar att kuta runt som en galning och skrika, Alva gillar att ligga framför TV:n och vila. Sanna gillar att rita om hon ska ta det lugnt, Alva tar det alltid lugnt och leker gärna mamma-pappa-barn med dockor, men gillar bollar också. Alva har över huvud taget aldrig brytt sig nämnvärt om att rita, på sin höjd lite klotter. För en månad sedan, eller mindre, fick vi kanske se en sol ibland, och lite ringar som hon sa var saker, men vi såg sällan något förrän hon berättat. Och så här om dagen (torsdag 19/3) kom plötsligt detta:

AlvaTeckningMars2009

Inga huvudfotingar här inte. Hon har väl tittat på Sanna. Men ändå, från inget alls till riktiga gubbar, med hår, fingrar och ansikten? Jag blev lite grinig över att jag inte var hemma när hon gjorde denna, och ska jag vara ärlig så trodde jag inte på varken Alva, Sanna eller Frida (!) när de sa att Alva ritat. Men nästa dag ritade hon en till, och dagen därpå var vi på restaurang och hon ritade gubbar på alla blanka papper hon kom åt. Hon var helt hypnotiserad när hon ritade, verkligen ”igång”, som en kostnär som blir hög på sitt arbete. Åter kan jag dock se skillnad jämfört med Sanna, Sanna ritar en grej och så är hon klar, Alva fyller sina papper, även baksidorna, vilket inte skulle komma på fråga för storasyster.

 

Barnen har ont i magen, det verkar vara något som går. De kräks inte, de har bara ont. Själv får jag ont i magen efter 5 liter te. Jag har dragit ner.

 

Marymoor Park i lördags. Man kan inte annat än att älska den här utsikten, undrar om man nånsin vänjer sig? Ovanligt bra sikt, jag ser det här varje gång jag åker till gymmet. (Idag blev det bara styrketräning, astråkigt, men vad har jag för val?)

UtsiktMarymoor

 

Jag har tidigare beklagat mig över töntiga curlandet som jag ser på preschool mm, men idag såg jag något av det absolut töntigaste någon kan föreställa sig. Det är för lustigt, mina ungar har fått varmkorv på stan redan innan de fyllt 1. De skulle bara veta på kraftkidssafe…
KidsCraftSafe

Personligen tycker jag att man borde puréa all mat, suga i sig den med sugrör och fortsätta med detta tills man dör. Då är man van när tänderna faller ut någon gång i framtiden. Nu ska jag koka och skala ett helt ägg, stoppa det i munnen och svälja det helt. Det ska vara nyttigt har jag hört.

 

Lämna en kommentar