suddrik

Dagbok från Amerikatt

Bad day 28 juni, 2011

Filed under: 2. Living in America,Barnen — Suddrik @ 0:35

Ungarna kom hem från första dagen på Karate Day Camp, superglada efter att ha haft jättekul, bara för att hitta mig storbölandes. ”Vi… hulk… måste åka till veterinären… hulk, och avliva Sofie…”

Hon har blivit sämre de senaste dagarna, hon har varit seg och inte orkat klättra som förr. Synen har det varit lite si och så med på sistone, men hon lystrar och kommer fortfarande när jag ropar. Jag flyttade vatten och mat till botten av buren för att göra hennes ålderdom lite bekvämare. Men idag var hon helt apatisk. Hon låg blickstilla, kall och stel, men ändå nöjd över att bli upptagen och gosad med. Röd gegga rann ur hennes ögon, något som brukar hända sjuka råttor. Så vi åkte till djursjukhuset 25 minuter bort och tog bort henne. Sanna och jag grinade ögonen ur oss.

Blir inte mer skriva av idag.

 

3 Responses to “Bad day”

  1. Mamma Says:

    Usch, jag vet hur det känns, jättetråkigt och så synd att råttor lever så kort tid.

  2. saltistjejen Says:

    Ånej!!!
    Stor KRAM till er!!!

  3. Gabriella Says:

    Åh vad tråkigt… Det positiva är att i alla fall att hon inte behöver lida, avlivning är humant på det viset. Blir alldeles rörd när jag läser att trots att hon var i så dåligt skick så ville hon gosa, stackarn!
    Stor kram på er


Kommentera

