suddrik

Dagbok från Amerikatt

Halv hjärtattack 8 juni, 2011

Filed under: 2. Living in America,Träning — Suddrik @ 23:04

Sensei Arai säger att vissa har det inbyggt att vilja visa upp sig, hon använder sig inte av ordet exhibitionist utan är lite snällare och säger att de gillar att showa. Man ser det på dem, de går gärna upp och övar sina kator inför oss andra. Med det kan man inte beskylla mig för.

Det var dags för promotion idag, gradering. Jag var osäker på om jag ville göra det alls, att hålla tal är svårt, men att göra nåt fysiskt och betygsättas för det, nej FY rent ut sagt. Tar inte ut oro i förväg för det mesta, men en timme innan började det. Minns inte när jag senast var så löjligt nervös. Sånt här ska man göra när man är barn, jag får medhåll av Sensei, de är inte på långa vägar lika nervösa som vi vuxna.

Jäkla Chelsey kom bara för att titta. Hon är rar, vi diskuterade promotionnervositet innan.

Det här gänget är det som man ska imponera på.

Nervösare än jag ser ut… (oj vad jag är lik storasyster på den här bilden!)

Äntligen är det över…
Hanshi (=grundare) berättar för oss vad vi misslyckats med. Det enda han sa till mig var att jag behöver ta längre steg i katorna. Riktigt snäll…! Han hade inte ens träsvärdet med sig idag, hahaha!

Sen fick man bocka, säga ossu och skaka hand med alla gratulerande Senseis.

Nu är det äntligen över. Och jag har orange bälte!!

 

7 Responses to “Halv hjärtattack”

  1. urenergi Says:

    Du är så cooool storasyster! 😀

  2. suddrik Says:

    Tack! Trust me, jag kände mig inte vidare cool när jag stod där.
    Men i efterhand så… 🙂

  3. Viktor Says:

    Grattis! Du var superduktig. Sanna utbrast spontant flera gånger: ”Wow, vad mamma är duktig”.
    Bäst genomförda orange-belt promotion som jag har varit med om 🙂


Kommentera

