suddrik

Dagbok från Amerikatt

Live in a tree 6 juni, 2011

Filed under: 2. Living in America,Bara bilder,Barnen,Resa — Suddrik @ 0:55

Vi har bott på hotell. Morgonen därpå…
Vi sitter och äter frukost i huvudbyggnaden som verkar vara ett vanligt bostadshus. Ett kanadensiskt par och vi diskuterar med värdinnan saker man kan hitta på i krokarna. Fall City är ingen metropol, men vi är ju nära Snoqualmie falls. Kanadensiska killen låter intresserad, särskilt när jag nämner att det bara är runt 10 minuter dit. För att göra lite mer reklam nämner jag att Twin Peaks spelades in där. De känner inte till serien. Så vi berättar lite kort vad det var för en serie, men det ringer ingen klocka. Jag tillade att Viktor liknade Agent Cooper då det begav sig, alltså när vi gick i high school 1990. ”Yeah”, sa killen. ”That’s when I was born.”
Jag minns inte när jag garvade så mycket och innerligt senast, med något avbrott för att kvida fram ”that makes me feel so OOOLD…!!”

Bara en halvtimme hemifrån ligger Treehouse Point, ett bed & breakfast som består av ett litet antal små hus uppe i träden. Vädret lyckades vända från det vanliga regnet till solsken och värme. Vi valde familjehuset, den enda koja med toalett inne. En löjligt brant trappa upp, stor altan, 2 våningssängar. Ungarna var lyriska.

Vackra Washington….
  

   

Viktor har hittat en hängmatta.

Vi leker med stenarna vid floden. Barn i sitt rätta element.
 

Sovdags. Det var lite otäckt att ha dem så högt upp, men de ville så gärna. Viktor och jag låg i sängarna under och spelade Apples to Apples.
 

En annan koja ovanför dammen som var täckt av små, små gröna blad.

Min unge…

Sanna sitter vid gröna pölen och grisar med gegga, det bästa hon vet.
Passade på, får sällan bra fotochanser på henne nu för tiden.
  

Läskigt tyckte Sanna. Så vi körde utsättningsterapi.

”Jag säger sitt still när jag ska fota dig!”
   

Hej. Jag heter Sten.

Lunch i solen.
Jag som sällan bränner mig på nordliga breddgrader blev röd som en kräfta.

Sen åkte vi vidare. ÄNTLIGEN VÄDER!

Vi åkte vidare till Remlinger Farm, som Sanna börjar bli lite för stor för. I hettan var det löjligt lite folk. Vi var kvar tills man stängde vid 16.30 och fick för första gången klappa kaninerna.

 

5 Responses to “Live in a tree”

  1. urenergi Says:

    Underbara bilder! 🙂 Varför kan ungar och katter vara stilla stundtals men så fort kameran kommer fram verkar varenda nerv i kroppen på dem bli stimulerad! 😀

    • suddrik Says:

      Mina barn är rätt bra på att fotas faktiskt! Sanna har bara lite svårt att slappna av, tror skolan sabbat henne. Say cheese!
      Om man fotar när hon inte ser eller bryr sig, eller tvingar henne vara naturlig (det går faktiskt!!) så blir hon jättebra!

  2. saltistjejen Says:

    WOW! Underbart! Vilket ställe. Haha kul att de inte alls kände till Twin Peaks. Det visar att vi faktiskt ÄR rätt gamla nu! Hahaha!
    Jag ÄLSKADE serien när den gick. Och David Lynch i allmänhet. 🙂
    KRAM!!!

    • suddrik Says:

      jag såg inte ett enda avsnitt när serien gick… vet inte varför!
      Vi lånade hem serien på DVD-box och såg första avsnittet i fjol. Jag stod inte ut att se klart det! Jag vet inte om det är 20 år som hänt den eller om det inte var min smak 😀

      Förutom detta var stället ljuvligt 😀 (det var inte så farligt heller, med tanke på att de ju såg ut att vara lika gamla som oss, vi är ju så snygga än…! hahaha)

  3. cia Says:

    Häääärligt!!!!!


Kommentera

