suddrik

Dagbok från Amerikatt

Sunny Seattle, i love you 3 juni, 2011

Filed under: 2. Living in America,Jobb — Suddrik @ 14:19

Jag promenerar på lunchen. Ska bara till Trader Joe’s för att köpa frukt till hotellvistelsen inatt till imorgon. När jag kommer ut igen så inser jag att himlen är löjligt blå och det är högsommarvarmt där i utomhuset. Ställer min kära körsbärsmönstrade shoppingkasse på marken och står på Roosevelt Ave, blundar mot solen och bara njuter. Folk blänger, men det är inte mitt problem. Jag älskar sommaren, jag älskar Seattle, jag älskar att vara fri.

 

Det känns närapå omöjligt att gå tillbaka in, till projektet där jag inte har något att säga till om trots att jag anställdes för det. Funderar i mitt solrus på att bara säga det. ”Jag kan inte jobba under de här premisserna!” och bara gå. Ut i solen och härligheten. Men så gör man ju bara inte! Det blir ju regn igen på måndag. Dessutom gillar jag ju min reporting manager. Kanske ska ta och bad-moutha herr projektledare och ta hans jobb? Mister Marshall lyssnar inte ens, han säger bara ”it’s not that I don’t agree with you” till allt jag säger utan att ens tänka på vad jag har sagt eftersom han avbryter innan jag hunnit prata till punkt. Men det gör jag inte heller.
Om jag tar det erbjudna fasta jobbet är det ju en helt annan femma, klart jag skapar min egen tillvaro då. Men jag vill inte jobba inom non-profit, det går för sakta, är för tungrott, det tas inga beslut. Så jag gör mitt jobb och stannar så länge som jag lovat.

Dags att gå in igen. Adjö solen, vi ses om ett par timmar.

 

 

Kommentera

