suddrik

Dagbok från Amerikatt

Petting zoo 5 maj, 2011

Filed under: 2. Living in America,Bara bilder,Barnen,Resa — Suddrik @ 0:55

Nähä ni snuskhumrar, på ett petting zoo klappar man djur och inget annat.

I helgen som var gjorde vi lite utflykter. Först var vi på tulpanfestivalen i Skagit 1½ timme norrut efter att Alva tjatat i en vecka.

 

 

Sen körde vi vidare till Outback Kangaroo Farm i Arlington.

Jag besökte ett petting zoo med ”min” flicka som jag var nanny för i Florida och har letat efter ett här också. Det finns inget! Ibland kan vi få klappa lite kissekatter när Humane Society har adoptionsdagar på djuraffärer, nån get har det också blivit, men de flesta djur som man ens skulle kunna klappa brukar stå för långt bort från stängslen. Men, oftast kommer man inte åt dem alls. Outback var inte vackert, men en dröm för oss som vill gosa med djur!

Den här snubben mötte och rasslade åt oss ordentligt. Det satt påfåglar lite här och var faktiskt.

Jag kommer inte ihåg vad de här kaninliknande djuren hette, men de såg bra kul ut! Vi fick mata med brödbitar, men klappa var svårare så skygga som de var.

Den här stora kängurukillen heter Jack, ungarna fick krama. Jag tror han var större än oss vuxna när han stod upp.

Mamma med sin bäbis. Vi fick t o m klappa bäbisen lite!

Jag gick för att mata det här djuret (rådjur? Usch vad jag är dålig på vilda djur…) men det fick man inte, hon var inte deras. Hon hade bara hoppat in för att umgås med de andra djuren och var inte ett dugg rädd, trots att hon är vild!

Vi var lika förtjusta allihop. Jag och Alva hittade några kaniner att klappa på och Viktor blev förtjust i den här lilla tösen. Visst är hon väl alldeles vansinnigt söt? Man kan inte annat än att älska de här djuren med deras varma, vänliga och vackra ögon.

Oj. Står du där?

Lama!

Farbrorn sa åt oss att mata laman med munnen, Sanna vågade först efter att hon sett mig prova. Pluttig!

Den galna minihästen klappade vi inte, för den var tydligen folkilsk. Underbart ställe och härlig dag!! Nä dangit, nu är det dags för sängen. Sent som vanligt!

 

2 Responses to “Petting zoo”

  1. Haha du säger att du inte tar fina bilder. well jag säger emot dig där! vilka fantastiska bilder! Särskilt på er i tulpanfälten!!!! 🙂
    WOW!

    • suddrik Says:

      Äh, det var bara tur! Och väldigt tacksamma motiv!

      Nä nu fånar jag mig 🙂 de blev faktiskt rätt bra! Tack så jättemycket, vad gullig du är!!


Kommentera

