suddrik

Dagbok från Amerikatt

Vardagsoptimism 7 april, 2011

Igår var jag och styrketränade i 2 timmar, rekord för i år eftersom jag är less på att lyfta skrot och hellre vill köra kardio eller karate. Tänkte lite på det där med ryggen. Hur den gjort så ont sedan 14-årsåldern, hur jag ibland inte kommit ur sängen pga smärtor, hur jag i 20 år drömt om att en dag få veta vad det är för fel och mirakulöst bli frisk igen. Inte mirakulöst kanske, snarare steloperation.

Sedan fick jag veta vad det var för fel, och att det aldrig kommer att bli bra.

När jag satt där och gjorde back extensions så tänkte jag på hur det kunnat vara värre. Det hade ju kunnat gå så illa att jag förlamats från nedersta kotan. Kanske t o m hade fötts så, om nu brottet skedde före födseln. Skönt att man kan gå.

Men det är inte det enda som är underbart. Jag fick problem med sköldkörteln i somras och värdena var urusla när jag gick till doktor Adams i september. Likaså när jag kom till endokrinologen i början av november. Men jag vägrade behandling eftersom alla symptom försvann över en natt när jag började med FitLines vitamindrinkar. Jag tyckte att jag var för ung för en kronisk sjukdom och föredrog rena vitaminer framför radioaktiva piller, betablockerare och levothyroxine. Några månader senare är jag nyfiken på hur jag mår. Det känns ju bra. Dr Adams ringde upp idag och konstaterade att värdena nu var perfekta. Jag som aldrig jublar skrattade och tjoade högt därinne på Whole Foods. Dr Adams trodde nog att hyperthyroiden kanske förflyttat sig och blivit hyper-pucko istället. Men jag är frisk!! Så nu har jag gett FitLine till min bästis också.

.

För att återgå till förlamningen så är jag rätt lam för närvarande, händer ofta när jag hittar nåt nytt jag gillar. När jag inte tränar så ritar jag konstant. Varje bild tar 10-15 timmar och den lille autisten i mig tar överhanden totalt. Jag kan i alla fall prata samtidigt. Men det är ett ritblock 15 cm framför ögonen på mig hela tiden.

 
Nummer 2 ritade jag till Sanna som gillar isbjörnar och djur över lag sådär. Det står ‘kärlek’ och ‘evigt’ med japanska tecken (‘sann kärlek varar för evigt’ blev för långt 🙂 ) och på den tredje, Viktors, står det Ninja förstås. Om jag ritar nån åt mig själv så blir det lätt, det blir nog mest choklad.

Att man är lite frånvarande gör inte så mycket antar jag, Alva har legat hemma med halsfluss hela veckan och det har blivit mycket film samtidigt som det fortsatt att spöregna ute. Förutom igår då det var soligt fram till 17, då det började spöregna, hagla, åska och snöa (!) i ett par timmar. Men vi missar inte mycket.

Halsflussen förresten: Alva hade jättestora röda halsmandlar som såg ofriska ut, så det var inte mycket fråga om saken. Jag frågade om hon ville gå till doktorn och få rosa medicin (som hon spyr av ibland) men hon ville hellre dricka kolloidalt silver som var det andra förslaget. Hon gurglar några milliliter 10 PPM silvervatten 3 gånger om dagen och har tillfrisknat lika fort som man brukar göra på penicillin. Jag blir fortfarande lika fascinerad, trots att jag sett det döda mollusker, läka nagelsvamp, munherpesblåsor, magsjuka, etc. Det är ju så löjligt lite man får i sig, om man jämför är det inte mycket mer än exempelvis det stål man får av sig när man äter en måltid med en gaffel i rostfritt. Föräldrarna till Alvas dagiskompis gick också bet vid traditionell molluskbehandling och är efter tips från oss hängivna silveranvändare de också. Jag älskar ofarliga metoder!!


”Men Viktor, vad f*n lagar du egentligen för mat?”
Måste vara nåt sånt där ungerskt.
(Man vet aldrig var man hittar den här tjejen när hon är lös…)
.

Innan jag plockar upp sharpie-pennan och blocket igen så läste jag en intressant sak på SvD.se idag. Tydligen så finns det inga blåbär i Cloettas blåbärs-kexchoklad. Det äcklar mig lite att man får sätta blåbär på framsidan när det inga bär finns, Livsmedelsverket tyckte att det var helt i sin ordning, men samtidigt, hur många skogsbär tror folk egentligen att det finns i lösviktsgodisarna skogsbär? Kexchoklad people, är godis. Inte hälsokost. Inte ens halvdan mat. Utan just godis. Men jag glädjer mig också, över denna reaktion samt över att Cloetta faktiskt ska förbättra produkten. Never in America, det vill jag lova. Förresten saknar jag svenska blåbär. Jag saknar att plocka svenska blåbär också. Me, you (landet alltså) and a blåbärshink i juli/augusti. Jag längtar redan.

 

14 Responses to “Vardagsoptimism”

  1. urenergi Says:

    Wiiiie så roligt!! Jag tror inte på något kroniskt längre, inte när skolmedicinare uttrycker den diagnosen åtminstone 😉 Har sett och upplevt för mycket (bla Viktors autism och nu med många andra FitLineanvändare!).

    Viktor ber om extra näringsdryck och silvervatten när han är sjuk nu, vet inte hur länge sen det var sedan någon av oss tog läkemedelsbolagens gifter. 😀

    Alltså du är ju ett estetiskt under!! Jag vill ha tavlor!! :D:D Men det vet vi ju, autister och ”ADHD:are” etc är väldigt kreativa människor. 🙂

    • suddrik Says:

      Oj, tack! 🙂 Jag tycker mest att det är raffinerat klotter, hahaha!! (You know me)

      Jag önskar verkligen att Alva kunde dricka FitLine också. Jag pratade med en tjej som jobbat med Fitline sen urminnes tider, minns inte siffran, men jag har för mig att det var 14 år eller nåt. Hon hade aldrig hört talas om liknade symptom som Alvas, så hon har nog exceptionell otur. Dock tror jag att hon kommer att växa ifrån det före 10-års ålder. Då jävlar! 😀

      Jag tänkte på en grej som din kompis skrev på Facebook, att de som utvärderar holistisk medicin inte skulle vara trovärdiga. Det stör mig enormt, dels för att skolmedicinen inte är intresserad av att undersöka ”gratis-medicinerna”, dels så undrar jag vilka organisationer som skulle vara trovärdiga? De som utvärderar mediciner eller?? 😀

  2. Barbro Says:

    Vilka otroliga teckningar. När blir det vernissage? Detta måste visas för folket!
    Kramen

  3. mormor Says:

    Jag har inga blåbär, med här ligger slånbär och färdig saft i frysen och bara väntar på er!!
    Hur har du kommit på idén att teckna på det sätt du gör? Det är ju toppenfint, jättesnyggt!

    • suddrik Says:

      Slånbärssaft kan mycket väl vara den godaste drycken i världen. 🙂 Tack!

      Vi var på pysselaffären i helgen och fick idén till att rita sådär från en tävling. De delade ut kort som var cirka 6×6 inches och vinnaren får $25. Fast i tävlingen gör man bara mönster, det är inte lika roligt, gick hem och började kladda och eftersom det blev så bra redan på första försöket så bara fortsatte jag…

  4. Pia Says:

    vilka fantastiska teckningar du gor!!!! Helt otroligt vilken talang du har!!! Kan man fa kopa en??? Eller bestalla????? Wow!!!!!!!!!
    Kram
    Pia

    • suddrik Says:

      😐
      öh… tack! Vad gullig du är!!

      Visst kan jag göra ett beställningsjobb! 🙂
      Vad vill du ha på den?

      KRAM!

      • Pia Says:

        Skulle garna vilja ha nagot orientaliskt/indiskt, typ de gamla Moghulteckningarna! Min man flyger ju till USA titt som tatt sa kanske du kan skicka det till nagot av de hotell som han bor pa (vi betalar givetvis frakt eller baka in det i totala priset). Da kan ha bara ta med den hem sen! Han ar ofta i LA eller Houston! Ah vad glad jag blir nu!!!
        Kram!

      • suddrik Says:

        Ska se vad vi kan åstadkomma… 🙂 Det blir en (välbehövd) utmaning efter alla små gulliga djur!
        Moghul kände jag inte till, bra inspiration!

        Jag återkommer via mail om ett par dar!

  5. Monika Says:

    Alltså, WOW! Helt fantastiska bilder! Det sådana som man hela tiden kan upptäcka nya detaljer på. Vilken talang du har!!! Säger som andra här ovan. Vill ha 😀

  6. Vilka otroligt fina teckningar de är så fina så att jag skulle vilja sno de och seja att jag gort dem.
    Men Ciao!! xD
    ♥♥♥


Kommentera

