suddrik

Dagbok från Amerikatt

Alva får betyg 26 februari, 2011

Filed under: 2. Living in America,Barnen — Suddrik @ 2:09


Får mail från en svensk jobbsite, Systemansvarig med projektansvarig till moderaterna. ”OooOoo, spännande” tänker jag och samtidigt som jag klickar på länken slår mig samma tanke som slagit mig (gul och blå!) de senaste veckorna, hur jag velat ha allt de senaste åren, på sistone ännu mer. Det visar sig inte vara så intressant det där jobbet, och jag säger till Viktor att ”åh vad skönt att jag inte vill ha det”. Han säger att han är glad när han själv vill ha något, till skillnad från förr i tiden. Det är lite jobbigt för mig ibland, det är absolut inget missnöje, utan blott en önskan att få uppleva MER.

Idag har vi iallafall åkt i vad jag tror är centrala Redmonds enda rondell. Det var ju rätt, öh, häftigt. Alltid nåt?

Tack vare att det var så isigt imorse körde jag Viktor och barnen imorsen, och således fick vi tillsammans ta emot Alvas ”betyg” från preschool. Fröken Vian var eld och lågor när hon lämnade över utvärderingen med punkter på allt från motorisk och social utveckling, inlärning och kommunikation till engelska och matematik. ”Hon är helt klar för Kindergarten” förklarade Vian, sedan tillade hon hur Alva klarar av alla situationer och grupper. Så fortsatte det. Vi hade inte ens föräldramöte, det har vi nästa vecka. Med andra ord är det ingen tvekan om att ungen behöver börja skolan till hösten.

Och där slutade filmen Slither. Det var det äckligaste jag nånsin sett tror jag. 5 stjärnor.

 

One Response to “Alva får betyg”

  1. saltistjejen Says:

    Härligt med Alva! Hon är ju värsta stjärnan!! 😀
    Hoppas ni har en fin helg!


Kommentera

