suddrik

Dagbok från Amerikatt

Alla borde få snow day 1 december, 2010

Filed under: 2. Living in America,Bara bilder,Barnen,Jobb — Suddrik @ 1:13

Nog vore det väl mysigt med en vit vinter tänker man om dessa regniga dagar då temperaturen ligger mellan 5-10 grader och julstämningen lyser med sin frånvaro. Men så tittar jag på min väder-widget och ser att i Sverige är det minsann -20. Det är otroligt, -20 Celsius är t o m minus i Fahrenheit, närmare bestämt -4! Mäktigt. Jag vet inte om jag kan minnas att det varit så kallt före jul under mitt vuxna liv. Nej, jag trivs bättre här, var jag kan ha det lugnt och varmt och odla svamp.

Såhär såg det ut hos oss förra veckan.
 

Barnen åker pulka så gott de kan

Locket har legat av sandlådan och regnvattnet blev en rink som man kan åka skridskor på.

Jag åkte till jobbet. Jag har ett jobb… Jag är så glad över mitt passerkort. Titta vad fint. 🙂

Svärmor frågade om vi gjorde något under veckan då vi hade sjukdom/snow days/Thanksgiving, vi gjorde ingenting. Faktum är att vi inte planerat något särskilt alls. Vi trodde nog att det skulle bli lite besvärligt när jag började jobba, men det är ingen större skillnad. Dels har vi den jättekorta resvägen och eftersom jag tränade och hade massa aktiviteter med barnen så var jag ganska upptagen förr också. Vi förlorar kanske 1 timme om dagen.

Just nu finns inte mycket tid över för annat, det är adventsfikor, julbak, kalas och så förstås Sanna och Viktors Sverige-resa. Efter jul kanske vi kan komma iväg till Great Wolf för badsemester, det skulle småchixen gilla. Sen vill jag åka till Kanada också, till världens största shoppingcenter… (Inte bara för mig, de har en inomhusvattenpark och tivoli också)

Sånt här har vi också gjort, jäste fint över värmeutblåset i badrummet.
Som vanligt åt jag så mycket deg att jag mådde illa efteråt.

Och pepparkakor. På bordet bakom Sanna ligger nybakta Ciabattor och en vattenmelon. Ah, julstämning…
 

Det saknas visst nån… Ja, Alva hon vill hellre spela dataspel, playmobilgubbarna tittar på. Mor som såg fram emot bakande med mini-me blev lite besviken. Hon kom ut efter en stund till pepparkaksbakandet.

Vår Thanksgiving-middag bestod av bullar och bröd. Efteråt lekte vi viskleken.

-Jag sa bruttonationalprodukt pappa, bruttonationalprodukt.

 

One Response to “Alla borde få snow day”

  1. saltistjejen Says:

    Härligt! Ni ahr det toppen just nu! Mys och jobb i en bra balans! 🙂
    Och nej minus 20 grader är inget jag saknar. MEN ett pr minus och lite pudersnö skulle sitta fint. Härtokregnar det idag. SÅ trist!!!
    Kram!


Kommentera

