suddrik

Dagbok från Amerikatt

jag minns barndomens vintrar… 15 november, 2010

Filed under: 2. Living in America,Barnen — Suddrik @ 10:50

Ännu bättre minns jag vidrigt kalla, blåsiga och snöslaskiga dagar då små barn skulle pälsas på i lager av tjocka kläder, tills barnen knappt längre gick att hitta om det inte vore för liten knappnäsa och ett par för stora ögon. Det kom ett par dagar som började kalla och Alva ville ha handskar. ”Vantar” sa jag. ”Det ska finnas i källaren” förklarade jag och drog med henne samtidigt som jag förklarade att vantar har bara tummen fri. Jag tog fram ett par gamla rosa som Sanna haft för några år sedan. Alva blev glad men lite förvånad. ”Mamma… är det boxhandskar?”

.

Alvas rätta element:

 

One Response to “jag minns barndomens vintrar…”

  1. saltistjejen Says:

    Som en liten prinsessbakelse!! 🙂


Kommentera

