suddrik

Dagbok från Amerikatt

dunk dunk 12 oktober, 2010

Filed under: 2. Living in America,Barnen,Jobb,Shopping — Suddrik @ 21:55

På vägen hem efter att ha hämtat Sanna från skolan (och sedan stanna på lekplatsen i 2 timmar) så pratade vi om mobbning. Jag förklarade att det viktigaste i mitt liv är att de är lyckliga nu och när de växer upp. Sanna ville berätta om något hemskt som hände i skolan. Med tanke på hur poppis hon är så blev jag inte direkt orolig, men lyssnade förstås noga ändå. ”Ben sa, att om jag inte lekte med honom så skulle han slå mig.” Det var säkert inte smart, men jag höll på att garva ihjäl mig. Det normala är väl ”stick, annars slår jag dig”. Fast kanske man ska oroa sig inför framtiden…? ”Älska mig kvinna och gör som jag säger, annars slår jag dig…” Haha, näe nu var jag dum!! Men… tänk… 🙂

Det är svårt att hänga med i turerna runt Sannas killar. Ben var numero uno i september, sedan ledsnade hon. Nu är det Mateo som gäller.  Men hon säger att Starret är en sån som man gifter sig med eftersom han är jämställd. Jeez…

Har varit på min jag tror miljonte intervju idag. Vid det här laget har jag nog träffat alla rekryterare i stan. Mysigt att cruisa kring inne i Seattle, fast det är lite läskigt med alla idioter som kutar över vägen, jag höll på att köra över 2 pers vid olika tillfällen. När jag var klar åkte jag till vårt lilla town center och promenerade i solskenet. Snygga kläder på och 20 grader ute… det var helt underbart. Hittade finsk saltlakrits och tysk ättiksgurka på World Market, lovely! Fast i bilen en stund senare spillde jag en halv gurk-burk i knät och fick hämta Alva ättiksstinkade med en stor kissliknande fläck mellan benen.

Imorgon bitti ska jag till kardiologen i Overlake. Det hamnar som nummer ett på listan över saker som jag inte trodde att jag skulle göra före 50. Det lustiga är att just nu ikväll ligger min puls under 70, för första gången på 2 månader. Som vanligt räcker det med att boka läkarbesöket för att bli bra.

 

2 Responses to “dunk dunk”

  1. Mamma Says:

    Hör av dig så fort du vet nåt från kardiologen! Nyfiken! Dessutom är det nånting som går att åtgärda lätt, sägs det. Eller också är det sötningmedel och socker. Jag har en bok här som du ska få läsa när du kommer, eller också skickar jag den.

  2. suddrik Says:

    Klart jag berättar! Nu går jag runt med hjärtmonitor. Det finns fördel med profiterande vård, de är effektiva och tar en på allvar.
    Men precis som man i Sverige måste vara frisk för att orka kämpa för att få vård, så måste man här se upp så man inte får för mycket vård. Just nu är jag väldigt glad för att vara här.


Kommentera

