suddrik

Dagbok från Amerikatt

Döende 3 september, 2010

Filed under: Kategorilöst! — Suddrik @ 13:10

Jag brukar skryta med att inte ha varit magsjuk sedan jag var 14. Fylla borträknat förstås. Inte ens vid graviditeterna hade jag några problem. Jag brukar undra varför folk håller på med något så äckligt, särskilt vinterkräksjukan, urk vad snuskigt. Tack vare denna motståndskraft så har jag fått torka mängder av spyor i mitt liv, jag kan ju inte smittas.

Men nu är det alltså 2 gånger på en månad, första gången i samband med migrän. Nu har jag mått lite illa hela veckan (och sabbade en intervju tack vare det) men igår så brakade det lös. Detaljer: spydde 1 gång i timmen från klockan 22.30 till 7.30.

Som grädde på kräkset så spräcktes ett kärl i ögat. Det är en helt ny upplevelse! Stor äcklig blodfläck på kanske 1 centimeter i diameter. Sådärja, tog kort på det, men det är för äckligt för att lägga upp här.

Kanske har jag fortfarande resistens. Tydligen har en viss procent av befolkningen annorlunda tarmväggar vilka inte tillåter bakterierna att passera. Jag tror att problemet den här gången var att jag tog hand om nykräkt Alva en gång, sedan två gånger i Chelan följt av att hon låg mittemot mig och sov. Sanna pussade jag t om efter hennes attack i tisdags… Dumt, dumtare, dumtast. Men hon var ju ledsen.

Jag har svårt att acceptera sjukdom. Först vid 4.30-kräkningen insåg jag att det inte skulle bli något gymmande idag. Det stör mig än. Klockan 15.30 kommer far och barn hem och eftersom detta tycks bli den sista sommardagen med 25 grader och sol inför en vecka kyla och väta, så var planen att åka till Renton och bada. De har rutschkanor och annat skoj. Ligger och försöker få i mig avslagen Cola, som jag fick när jag var barn. Det går sakta, det gör ont som vassa stenar och smakar äckligt. Jag hatar Coca Cola, det smakar jord och är för sött. Men jag vill verkligen iväg, för småbrudarnas skull.

Fast allt är inte skit. Jag väger drygt 2 kilo mindre än igår morse! Får man beställa 2 dagars sjukdom till kanske? Å andra sidan har magen blivit väldigt rynkig. Klädnypor?

 

Kommentera

