suddrik

Dagbok från Amerikatt

Sanna ställer svåra frågor 18 juli, 2010

Filed under: Barnen — Suddrik @ 20:18

Sanna ska sova och frågar om hon får ställa några frågor om muslingen (snippan alltså) eftersom hon ”gillar att prata och lära sig om saker”. Hon är i en ålder när hon pratar och skojar mycket om könsdelar.

Men frågorna blev för svåra. ”Jag kan inte förklara, du är nog för liten, kanske vi kan prata om det när du är 8 eller 10 år igen.” Hon blev lite besviken, det räckte inte att få veta att allt är skapt för att funka som det ska när man är gammal nog att själv få barn. Jag sa att jag hellre berättar nåt om nåt annat just ikväll. Hon sken upp. Det finns en kroppdel som alltid är roligast, hon vill prata om röven. Förväntansfullt och med gigantiska ögon frågade hon ”jag undrar varför det finns en buttcrack och inte bara ett hål??”

Det tog en stund för mig att hämta mig från skrattattacken.

Hon vet numer att skinkorna är stötdämpare när man sitter och ramlar, och att ryggraden är väldigt känslig och att den inte kan lagas efter svåra skador. Muslingspratandet får jag nog förbereda lite. Några tips? Annars får hon den riktigt tekniska varianten.

 

One Response to “Sanna ställer svåra frågor”

  1. Cecilia Says:

    Haha barn är för sköna :0))


Kommentera

