suddrik

Dagbok från Amerikatt

Semester 3 juli, 2010

Filed under: 2. Living in America,Resa — Suddrik @ 21:08

Familjen ligger uppdelad, 2 barn i en dubbelsäng, 2 vuxna i en annan, på snyggt europeiskt inredda hotel50 i centrala Portland, Oregon. Det är musikfestival och även hotellet firar, vi förstod inte varför vi erbjöds rabatt på rummet, men nu när vi hör dunkandet som ska hålla på ända till 24 så undrar vi om utsikten är värd det.

Råttjäntorna är hemma hos min favoritsvenska Åsa i Issaquah, blommorna är utställda, förutom favoriten som är hos vår granne.

När vi stuvade bilen full av kläder, badväska, filtar och mat så slog det mig hur mycket mer mobil man är om man kommer direkt från flyget och bara kastar in väskorna i en hyrd bil… men då hade vi å andra sidan aldrig kommit på tanken att göra den här resan, alltså köra längs hela västkusten.

Det blir en resa på uppåt 20 timmar från Seattle till målet som är Legoland. Vi delar upp ditresan i etapper. Jag vet inte vad jag ser fram emot mest… inte är det Legoland i alla fall! Men det blir nog okej det också. Red Wood har jag alltid velat se, kanske mest av alla kända sevärdheter  i USA.

Nu ska vi surfa efter vad vi ska göra imorgon. Det är 4:e juli och nationaldag, men det tänkte vi strunta i. Återkommer om någon vecka eller så!

 

4 Responses to “Semester”

  1. Mamma Says:

    Hoppas att ni har det jättekul!
    Tina och familjen åkte hem idag, jättetråkigt!! Det är tomt. Fast vi börjar bli vana, det var läskigt tomt efter er i fjol också

  2. saltistjejen Says:

    Å ha en riktigt härlig semester!!

  3. Barbro Says:

    Legoland vi inte jag att det fanns i USA. Jag trodde det bara var Disney som räknades. Kul blir det.
    Hur som helst så har jag bara bra minnen från våra långa bilresor i Europa när jag var liten och då hade inte AC, CD, DVD utan fick räkna gula bilar och vinka till bilar med svenska nummerplåtar. De’ du!
    Ha en underbar och härlig semester.

    Kramen!

    • suddrik Says:

      Aha! Vi har ingen DVD! Inte CD heller för den delen! Däremot har vi en 6-åring som kräks, så AC:n som jag har som sport att aldrig slå igång, det drar ju energi, står på när vi kör genom halvöknar.

      Leta plåtar är inte lika kul här. Alla är ju amerikanska! Men det är spännande med obskyra hotell. Igår bodde vi på ett 200-dollar-natten-hotell, det var fint, men idag bor vi på ett för 49… nedgånget och lite inpyrt, lite trasiga saker… men jag trivs ändå bättre här.


Lämna en kommentar