suddrik

Dagbok från Amerikatt

Immobilitet 5 maj, 2010

Filed under: 2. Living in America,Shopping — Suddrik @ 8:09

Ibland latar vi oss också. Gärna mycket på en gång så att det verkligen ska kännas. Idag har jag några gubbar, (säkert yngre än jag, haha!) som springer runt på tomten och klipper gräsmattan, beskär buskar och träd, rensar ogräs, städar bort sopor… Det känns något alldeles löjligt dekadent. Det kostar ju visserligen en hel del, men vi har varken verktygen eller intresset för den delen.
Grannen köper också tjänster idag ser jag, 2 kvinnor från Aussie Mobile Pet Grooming hämtade just hennes hund till en stor van i vilken de ska göra hennes jycke fin. Allt går att köpa! Men just hundskötsel visste jag knappt att det fanns, än mindre som en tjänst som utförs hemma. Men se där, där kommer matvaruutkörningsbilen från Amazon Fresh också. Om jag bara skaffar ett jobb som kan utföras hemifrån så kommer jag aldrig att behöva lämna hemmet!

😐

Bara tanken gjorde mig sugen på att jogga till affären drygt 4 kilometer uppförsbacke härifrån.

 

2 Responses to “Immobilitet”

  1. Mamma Says:

    Inget konstigt med det, jag skulle nog kunna tänka mig att anlita folk om jag vet att de är bra och om jag hade råd med det. Så vaddå?

    • suddrik Says:

      Vete fan om de är så bra 😉
      Nej, allvarligt talat, det som jag tycker är knepigt är att man praktiskt sett kan stanna hemma och låta lågavlönade sköta allt åt en.


Kommentera

