suddrik

Dagbok från Amerikatt

Lättrörd 15 februari, 2010

Filed under: 2. Living in America,Barnen — Suddrik @ 14:54

Vi tittar på AirBud. Den handlar om en nyblivet faderslös pojke som träffar en oälskad hund. Pojken tar hand om hunden och hunden visar sig vara en höjdare på basket (!) och blir del av pojkens basketlag. Cheesy, absolut, men inte alls så usel som jag trodde utan en hyfsat gullig barnfilm.

Alva med myror i brallan står i soffan, gungar, precis på gränsen till hoppar som skulle innebära tillsägelse. Så plötsligt börjar hon störttjuta. Såvitt jag ser från min slapparplats i soffan har hon inte gjort sig illa. Jag frågar ”Lilla Alva, vad är det för fel?”. Hon gråter högt, högre, helt uppriven, men lyckas få fram ”Jag vet inte!!”. Inte för att hon verkar titta så mycket på filmen utan mest tycks intresserad av nästan-hoppandet, men jag frågar ”Är du ledsen för filmen? För att pojken skickar bort hunden?” och hon vrålar ”JAAA!!” till vår förvåning. Alva kröp ihop hos pappa och slutade omedelbart att gråta.

Vi som just pratat om att Sanna var känslig. Hon var på bio med kompisar och såg ”The spy next door” med Jackie Chan, men kom inte alls hem överlycklig över att ha fått se karatesparkar på bio och lunch med kompisarna, för filmen var så sorglig. De var tydligen inte sams i familjen i filmen.

En sak säger jag bara. De har det INTE efter mig.

 

One Response to “Lättrörd”

  1. malin Says:

    Airbud var mina svärföräldrars hunds absoluta favorit.
    Han låg från början till slut blickstilla och kollade på filmen, oavsett hur många gånger han sett den.
    Ska väl tillägga att han också var en golden!
    Här älskar barnen alla budfilmer till fullo!
    Kram


Kommentera

