suddrik

Dagbok från Amerikatt

It’s electric 15 januari, 2010

Filed under: 2. Living in America,Jobb,Plugg,Träning — Suddrik @ 21:18

Lämnade Alva en heldag i preschool och åkte på möte på Volt, en stor rekryteringsfirma. De ringde om ett jobb som inte passade för några dagar sedan och jag passade på att tigga till mig ett möte. Sen blev jag plötsligt nervös. Vad 17 ska jag säga till honom? Men jag tänkte att det fick lösa sig självt, jag har ju frågor så det räcker i alla fall. Det var en ung och verkligen jätterar kille, så jag behövde inte oroa mig. Det är trevligt att ha någon som jobbar åt en. Jag frågade om jag gjorde något fel, jag undrar ju även om jag vet att jag bara har hittat 5-10 jobb som jag faktiskt verkligen vill ha under året som gått. Rekryteraren berättade att just nu anställer inte ens Taco Bell. Om man inte ens kan få jobb på Taco Bell… tja, då kanske man inte ska sparka sig själv för hårt över att det gått rätt risigt hittills.

Tja, på måndag börjar min kurs i Trendspaning vid Mälardalens Högskola. Verkar mycket intressant och en perfekt utmaning för mig som är dålig på att se kritiskt på saker. Har ju inte bråttom att skaffa jobb. Det spelar ingen större roll längre, när jag tänker på jobb så ser jag bara ett kors framför ögonen, ett kors med texten ”Karriären, R.I.P”.

.

På vägen från Volt till Alvas dagis tittade jag upp mot en lyktstolpe där det satt en örn. Han hade axlarna (mina fågelkunskaper är enormt omfattande) och tittade ner på trafiken så stöddigt som bara en örn kan. 

.

För närvarande ligger jag utslagen i soffan. En hel förmiddag för mig själv spenderas naturligtvis på gymmet. Droppade av Sanna vid skolan och tränade från 8:45 till 13.20. Inte så nyttigt kanske, men det är svårt att sluta! Sen blev det nästan bråttom att duscha och hinna till mötet, käka hanns inte med. Så all träning och megalunch men inte förrän efter kl 16… näe, jag gör inte ett handtag ikväll. Kanske kan läsa ut min skitbok, standarddeckaren ”Box 21”, även känd som ”vi har hört, och sett det, förut”.

Och Grattis Sverige! Köldrekord, frysskadorna så omfattande att försäkringarna inte räcker till, elpriserna slår alla rekord och elen räcker inte utan måste importeras, men äntligen kanske de förbannade fästingarna dör!! Kanske man vågar sig tillbaka till Sverige igen nån gång… 😉

 

4 Responses to “It’s electric”

  1. malin Says:

    Oj! Vad tränade du under den tiden?
    Och ingen mat? då hade jag aldrig fixat ett möte, jag hade hängt över toastolen och kräkts galla.

    Men imponerad, det blev jag.
    Hoppas det löser sig med jobb snart för dig, om du vill att det ska lösa sig. Träna och barn är ju också jobb 😉 tycker jag, som ser det som mitt yrke just nu.
    Kram

    • suddrik Says:

      Äh, inget att impas av, faktiskt! Till att börja med så är det faktiskt inte hälsosamt att träna så länge, och vad gäller matbehovet så är det så himla individuellt. Jag är rätt okänslig och ointresserad, önskar mig ett piller med alla näringsämnen så jag slapp äta. Och jag är mer impad över att du kan spy, jag måste bli skitfull för det 😀 Jag kan äta vad som helst och vara hur sjuk som helst, spyr aldrig!

  2. Elke Says:

    Hmmm – var inte så mallig för att du har sett en örn, jag har säkert sett nån nån gång i en djurpark (surt sa räven)….
    Och att mina barnbarn är världens sötaste, det vet jag väl, de har ju mina barn att brås på!!


Kommentera

