suddrik

Dagbok från Amerikatt

Power outage 14 januari, 2010

Filed under: 2. Living in America,Skillnader,Träning — Suddrik @ 16:23

Vi fick brev från ”kommunen” och idag har vi haft strömavbrott. Jag hade förstås glömt och blev förvånad när jag kom hem med Alva efter gymmet och garaget inte gick upp. 5 timmar senare har vi 15 grader i delar av huset, raggsockorna är på och vi åker till karaten mycket tidigt för att kunna ta en avstickare till Microsoft eftersom vissa av oss är väldigt sugna på te. Vid promenaden till Kindergarten funderade jag på att gå och fråga en granne om varmvatten, för paff hörde jag ljudet av åtskilliga generatorer. Sure, visst är de bra att de har dem i nödfall, men tänk, att det finns behov! Ibland undrar jag om jag är i USA eller ett u-land, hahaha! För några timmar såhär verkar det väldigt hjälplöst att behöva dem, men finns de redan där så…

.
Förresten måste jag skryta. Jag har kämpat hela hösten med att lära mig göra pull-ups (eller chin-ups, I don’t give a dang) men det har gått uselt. Köpte till slut en stång som jag länge velat ha, man sätter den i en dörröppning för just denna övning, och jag vet inte varför jag snålade så länge med tanke på hur mycket annat man köper som man inte lika gärna vill ha. Hur som helst, varje gång man går igenom drar jag upp mig, men jag kom aldrig till hakan. Mycket irriterande, jag kan ta 120 kg i benpress och 50 i bänkpress, klarar några tricepsarmhävningar, och vanliga armhävningar, över 30 stycken! (Ja, på tårna, det är väl självklart…) Men inte en enda ynka pull-up. Igår TILL SLUT, klarade jag en. Och så en till på raken. Nu är det ännu roligare att gå igenom dörröppningen. Jag tror banne mig att jag ska gå igenom den nu! YEY!

.

Publicerat vid dojon, thank the lord för publika nät 🙂

 

Kommentera

