suddrik

Dagbok från Amerikatt

Mellandagar 30 december, 2009

Filed under: 2. Living in America,Barnen,Besök — Suddrik @ 0:41

Så har det slutligen hänt. Jag har ledsnat på Cherry-colan. Detta skedde på ett högst oväntat sätt.
Jag bakade kubbar och sniffade flertalet gånger på bittermandeloljan. Någon dag senare käkade jag en godisrem med körsbärssmak och smaken var allt för bekant. Luktade på bittermandeloljan igen och lukten var identisk. Blev jätteäcklad, Viktor fick äta upp dem. Colan då? Funkar sådär än, men det är verkligen inte samma sak längre. Körsbär smakar inte körsbärsestrar så riktiga körsbär är fortfarande det bästa i världen. Men det här var lite trist. Faktiskt.

Idag har vi hämtat min storebror och goa Mia på flygplatsen, de stackarna var helt slut efter en lång resa med förseningar på drygt ett par timmar, förseningar pga ökad säkerhet på Heathrow efter den senaste terrorattacken. Vi handlade och matade dem med öl och nattade dem efter att de fått ungarna att garva tills de kiknade (jag minns inte när Alva garvade så mycket och länge senast!).

Jag har massa bilder från Great Wolf och julafton, men det får nog vänta en vecka tills Tomas och Mia åker vidare till Kalifornien. Det är jättemysigt att ha dem här.

 

Kommentera

