suddrik

Dagbok från Amerikatt

Trevlig helg 21 december, 2009

Filed under: 2. Living in America,Barnen — Suddrik @ 0:28

Vi har haft en trevlig helg helt enkelt. Viktor har lagt ner arbetet inför jul och tar 2 veckor från jobbet, Sanna har jullov och Alva likaså. Förutom vanliga lördagsaktiviteterna balett och karate besökte vi igår en dockteater som spelade ”Two bad mice” av Beatrix Potter (jag och Viktor tyckte den var usel, Sanna tyckte ”ok” och ryckte mest på axlarna, Alva älskade den och kramade Beatrix efteråt) och adventsfika som mer liknade julfest hos kompisar på kvällen. Idag och imorgon har vi lugna hemmadagar, med gym på morgnarna, imorse med bad i poolen efteråt, imorgon kommer tomten till Kids Klub.

Det är helt underbart att bara slappa såhär! Inga måsten och alla tillsammans.
Alla presenter köpta och skickade i de fall det krävdes, allt är bakat och lagat.

Flickorna har pratat ett tag om att de önskar separata rum så den flytten genomförde vi idag. Eftersom det mesta är Sannas så fick Alva ett Ikea-lektält, jag tryckte in sittpuffen i det och hon kvittrade av glädje. Sanna fick kuddhörna under sitt skrivbord och skrattade högt. Jag förstod inte att de skulle bli så glada, att de kunde bli så glada! Alva sover nu i sitt trånga krypin, hon läste Lilla Anna-böcker som hon knölade ner i hörnet när hon var klar. Det är lustigt vilken kass koll man har på barnens känslor – jag var övertygad om att de skulle gråta och sakna varandra, särskilt eftersom de när flytten bestämdes sov i samma säng igen, för första gången på månader.

.

Mardrömmarna har blivit lite lättare! Inatt vaknade jag bara en gång, och dog inte utan översållades bara av spindlar. I stora mängder är spindlar inte roliga, men jag gillar dem egentligen så jag vaknade inte livrädd utan är pigg, glad och helt omanisk idag. Vi såg på spelfilmsversionen av Charlotte’s web här om dagen, det orsakade säkert spindeldrömmen. Kanske man kan beställa kattunge-drömmar inatt.

Apropå grisrullen så har det blivit mycket film på sistone. Efter att ha motstått i ett helt år tog vi ett 2-veckors provabonnemang på Netflix. Det är alltså filmuthyrning via posten. Vi får ha 2 filmer hemma åt gången och ser på den ena filmen obskyrare än den andra. Många har jag haft på önskelistan länge men inte kommit mig för att köpa, vilket ofta är tur. Vi ser science fiction från 60-talet, dansk 80-talsdogma, (det gör vi inte om, urk!) urusla independent-filmer (den ena uslare än den andra, men det finns guldkorn) lite standardrullar ibland, men helst ska det vara lite udda. Det andra, det vanliga, ser man ju ändå när som helst på tv. Det handalr väl som vanligt om nyhetens behag, men det är kul att få se allt knäppt, så det lär vara kul i ett par månader i alla fall antar jag.

 

One Response to “Trevlig helg”

  1. Elke Says:

    Skönt att du mår bättre. Det har nog med körtlarna i huvudet att göra. Det gör skitont när de är svullna. Tyvärr tar det nog ett tag innan det ger med sig, men det blir bättre och bättre. Det är ”huggen” som är värst tycker jag. Stackars liten!


Kommentera

