suddrik

Dagbok från Amerikatt

Så var det höst 13 november, 2009

Filed under: 2. Living in America,Barnen,Shopping — Suddrik @ 20:04

Jag köpte tyg på Joann’s och tänkte helt galet. 1 pound är ju straxt under ett halvt kilo. Så när jag köpte tyg och det kostade $7 per yard så tänkte jag att ”vad dyrt för lite bomullstyg”. När jag kom hem insåg jag att en yard och en meter är nästan detsamma, så det var inte alls $15 metern som jag fick för mig. Nu känner man sig smart.

Förstår ni varför matematisk statistik inte är min grej? (Fortfarande lättad över avhoppet!)

Ska se om jag lyckas laga symaskinen, den verkar ha skakat sönder i flytten. Fixar jag den så kan jag åtminstone känna mig lite tekniskt kunnig och det överglänser kanske mina matematiska tillkortakommanden.

 

Det är verkligen ful-höst. Jag tror dagen som var kan ha varit den fulast jag sett, trots att det för omväxlings skull klarnade på eftermiddagen. Man är ju van vid blågrå himmel, rejäl nederbörd och betonginnerstad, men med lätt dimma som täcke över barrträden blir det sista gröna också grått.

Men jag konstaterar bara, klagar inte. Jag gillar årstider. Dagarna går. Viktor har varit hemma ett par dagar och igår efter att barnen var lämnade på sina respektive skolor stod vi ensamma hemma och åt frukost. Vi såg på varandra där vi stod och lyssnade på tystnaden. ”Vad konstigt det är” sa jag. ”Här står vi i USA, ingen är på jobbet och inget barn är hemma, i ett stort hus och…” Det är lustigt hur det blir.

Det har varit lite nostalgiskt de senaste dagarna. Vi fantiserar om framtiden, som vi inte vet vad vi ska göra av. Ibland längtar vi efter vårt Sollentuna-hus av fantastisk kvalitet, efter platta organisationer och Apotekarnes julmust och Änglamarks toapapper.

 

2 Responses to “Så var det höst”

  1. Cecilia Says:

    Här är två till som fantiserar om framtiden som vi inte heller vet vad vi ska göra av just nu.Förhoppningsvis blir man klokare med tiden 🙂

  2. Saltistjejen Says:

    Hm själva är vi väl också lite ”vilsna” vad gäkller framtiden. Konstigt det där. Man vill så gänra ha ett mål, samtidigt kan det vara skönt att njuta av att det är väldigt ”öppet” också. Fast det är med ”skräck” i halsgropen.
    Well well, vardagen tar det mesta av tiden och tankarna sedan går resten till framtidsfunderingar.
    Kram!


Kommentera

