suddrik

Dagbok från Amerikatt

Pluggar 3 november, 2009

Filed under: 2. Living in America,Barnen,Plugg — Suddrik @ 16:39

Fortsatt effektivitet. Det är trevligt. Dagen började med en 10 minuters hostattack och efter den huvudvärk, alltså dubbel Ibuprofen till frukost. Men sedan gick det bättre. Jag har överlämnat slutrapporten till min gruppmedlem för komplettering och idag har jag gjort provtentan. Grupparbetet blir nog bra, kanske 1 dag á 3-4 timmars arbete till. Tentan var jag mindre nöjd med. Jag tror att jag kommer att hamna precis på gränsen för godkänt om jag alls klarar den. I vissa fall förstår jag inte riktigt frågorna, i en riktig lärarledd lektion hade man förstått läraren bättre, men via internet lär man sig aldrig riktigt varandras språk. Det är för brett, man fick 5 huvudfrågor varav ett par var rena sakfrågor + utveckla dem, 1 inom projektledning, 1 fråga gick ut på att skriva en walk thru för skapande av histogram i dataprogrammet Minitab och den sista frågan var ren psykologi, den finns inte svar på i boken. Det känns lite tröstlöst, men jag är glad att det inte var någon statistikfråga i alla fall. Det innebär förstås inte att en sådan inte kan dyka upp på den riktiga tentan på lördag natt… Hmm… Känner mig lite nöjd ändå, jag vet att jag gjort så gott jag kunnat, funkar det inte så är det väl helt enkelt inte min grej.

 

Jag ber barnen om önskelistor. Hittills har Alva sagt ”biltelefon så man vet var man ska” och ”en dator som Sanna”. Saknar ni inget från Sverige? Bamsetidningar kanske säger de. Själv är man lite mer exakt. Roiboos Raspberry Cream lösviktste från Vinn. Punkt.

 

Nu vill jag att Viktor kommer hem så jag kan åka till gymmet för yoga och överkroppsträning. Mina magmuskler har lidit brist på träningsvärk allt för länge.

 

One Response to “Pluggar”

  1. Viktor Says:

    Snyggt jobbat!
    Jag är imponerad av din effektivitet 🙂


Kommentera

