suddrik

Dagbok från Amerikatt

Halloween-vecka 1 november, 2009

Filed under: 2. Living in America — Suddrik @ 21:57

Den gångna veckan har varit löjligt hektisk, med Halloween och Sanna som fyllde 6. Det har varit Halloweenfest/parents night out på gymmet, vilket innebär barnvakt så mor och far kan gå ut och käka eller dylikt. Sanna firades hemma på tisdagen och hade sitt Halloween-kalas för klassen på onsdagen, vi gick trick or treat på Microsoft på torsdagen, på fredagen hade barnen Halloweenfest på sina respektive skolor, jag hjälpte till på Sannas. Lördag, själva Halloween-dagen, åkte vi på Halloween-fest i Sannas dojo (=karateträningslokalen) efter baletten, det var riktigt roligt för hela familjen, Viktor skaffade sig sin första ungerska kompis. Från dojon åkte vi hem för att köra trick or treat i kvarteret. Idag har vi haft kalas för våra ”gamla” vänner. Jag älskar, ÄLSKAR, Halloween efter i år, men just nu är jag piss-less på allt, och efter att alla gått hem vid 17-tiden så rev vi ner allt.

 

Jag hade tänkt att lägga upp bilder på alla presenter och på Sanna som blev jätteglad över varenda en, men jag har inte haft tid att sitta framför datorn annat för att göra klart lite skolarbete.

Dessutom är jag smårisig, inte sjuk på riktigt, bara någon infektion långt ner i halsen och det gör att jag hostar löjligt hårt och ofta, så pass att jag får huvudvärk varje kväll. Så även idag. Istället för Ibuprofen bestämde jag mig för några kombinationspiller som även är hostdämpande och jag undrar om det inte är morfin eller något annat härligt däri, för de har gjort mig låg och så trött. Och lite fånig.

Det är lite olyckligt eftersom jag hade behövt få det gjort, det är sluttenta och projektslutrapport den här veckan, men jag försöker lägga upp det imorgon. Nu sluddrar jag godnatt och rullar in till sängen…

 

One Response to “Halloween-vecka”

  1. Saltistjejen Says:

    Ojojoj! Ni vrkar ha haft fullt upp!
    Låter som en underbart rolig vekca men jag vet hur det kan kännas när det gått på 500% i e period. Man blir rätt urlakad….
    Och på detta din förkylning och skolan. Hoppas du snart känner dig bättre!!!!
    kram!


Kommentera

