suddrik

Dagbok från Amerikatt

Spökhistorier 26 oktober, 2009

Filed under: Barnen,Mat & dryck — Suddrik @ 17:05

Blogga 2 gånger om dan hör till ovanligheterna. Men innan man glömmer…

Alva och jag satt i bilen och hon undrade om vi skulle berätta spökhistorier. Jag bad henne eftersom jag inte har nån fantasi och Alva tänkte efter lite.

”Mamma. Jag vill inte berätta den om maskinen som tar av en kläderna och ger en sprutor på snoppen och muslingen.”

”Ehm… Alva? Har Sanna berättat den för dig?”

Visst hade hon det. Tydligen ligger de och skrämmer varann i mörkret om kvällarna. Sanna berättade om historian när jag frågade senare på kvällen, det var en grotta och malande maskiner som hotade att ta killen och mala ner honom. Sedan var det maskinen, som slet av honom kläderna och gav honom sprutor i pungen.

 

Just nu är jag förkyld men rätt glad ändå. Fröken Bitte (Danke?) var nöjd med mitt duglighetstest, och jag blev glad inte bara för betygen utan för att jag gillar henne och blir glad när jag lyckas roa henne.

Mest lycklig är jag ändå över upphittandet av två yttepyttiga bläcksvampar i fredags! Jag vågade inte lämna dem att växa till sig eftersom folk säkert sparkar ner dem. Så jag blockade dem trots att de var kanske 2 och 4 cm stora. De ligger naturligtvis förvällda i frysen… Alva är en liten svamp-hund och vädrade till sig 3 vuxna svampar idag, de växte i grus som man inte ägnar en tanke. De ligger också förvällda i frysen, sammanlagt har jag säkert en halv deciliter nu!!

 

One Response to “Spökhistorier”

  1. Saltistjejen Says:

    Hm, nu säger jag ngt som låter som det kommer från en 80-årig gammal dam: ”Men var FÅR de allt ifrån????” 😉
    Så du samlar på svampar du! Där ser man. Vad ska det bli av dem sedan då? Stuvning??
    Kramar!


Kommentera

