suddrik

Dagbok från Amerikatt

Uniformt 24 september, 2009

Filed under: 2. Living in America,Jobb,Mat & dryck,Shopping — Suddrik @ 21:09

Sanna har karatedräkt.
Alva har ballerinadräkt.
Idag kom min. Eller mina rättare sagt.

Det här är ett bib apron med körsbär på. Håller i min nya rosa äggklocka.
Körsbärsförkläde och äggklocka 

 
Det här är ett vanligt med knyt. Och såhär lycklig blir man över körsbärsförkläden.
Lilla körsbärsförklädet

Man förväntas säkert laga stek och baka majsbröd när man ser ut såhär, men jag steker faktiskt pannkakor till barnen och tofu till mig. Jag behöver inget bakat nu, men jäklars vad jag längtar efter att få baka lite!

Det blev rätt mycket shoppa idag. Det brukar mest handlas mat i vårt hushåll eftersom jag avskyr att kasta och slösa och jag hatar att ha massa onödiga prylar. Tänker nästan alltid 2 eller 20 gånger innan jag köper något, förutom maten alltså, det går nästan alltid att tillaga något om det inte duger i sin ursprungliga form. (Nej, jag kastar inte mat heller, vi pratar promillen här.) Men idag var jag och Alva på Costco, de lurade dit mig med rabattkuponger. Ny stekpanna, 18 burkar med snap-lock jättebilligt, täta muggar som Sanna kan ha mjölk i till skolan. Jag vet inte vad det är med min hamstra-gen, men jag känner mig så trygg med kylen full. Och mina svampar har det så bra i den lufttäta burken. Vilken tur att jag pluggar, hur läskigt insnöad på köket skulle man annars vara??

Såg en reklamsnutt för att nyinspelade avsnitt av V börjar sändas 3/11. Jag vet inte jag… men det ser coolt ut, jag ska titta. Men nu tittar jag vidare på Fringe, absoluta favoriten sedan ett halvår. Heroes är så tråkigt, jag avskyr när folk aldrig dör. Ring mig när Sylar är död på riktigt. Eller åtminstone god! Eller låt bli, jag har inte tid ändå. Six Sigma var det ju.

Till sist, och minst eftersom jag tror att det innebär otur att glädjas, så ska jag på andra intervju.

 

4 Responses to “Uniformt”

  1. saltistjejen Says:

    VAAA????!! Nya avsnitt av V???????? Shit! Jag ÄLSKADE den serien när den gick på stenåldern… 😉 Såg lite när de sända den igen i början av 2000-talet men då tyckte jag itne alls den var lika bra. Hm…. 😉
    Men nya avsnitt kasnke är skoj? Å andra sidan blir det svårt att se ngn annan en just ”DIANA”, Elisabeth eller Kyle eller de andra i huvudrollerna.
    Snygg är du i varje fall i dina förkläden! Önskar jag var lika huslig. Laga mat gillar jag iofs, men baka är jag ingen höjdare på. Och handla gör jag nog lite för mycket. Sällan kläder eller sådant som en ”riktig kvinna” ska men gärna saker som burkar, lådor, och typ pryttlar…. Mest för att försöka organisera här hemma där det ständigt är oorgansierat och trångbott.
    Ha nu en riktigt härlig helg!

  2. Viktor Says:

    Bra att du köpte förkläden till dig själv! Jag skulle aldrig ha vågat käpa förkläden till min fru i födelsedagspresent 🙂
    (trots att jag vet tt du älskar dom…)

  3. urkraft Says:

    Oh sälla dag!! Jag blir så full av intryck!

    Lite avis på alla körsbär (mm din sminkväska) men blir även lite rädd för den perfekta hemmafrulooken. ”Jenny Anka” 😛

  4. suddrik Says:

    Don’t worry, om du tittar riktigt noga så har jag Evil Dead-tröja på mig och under det långa förklädet döljer sig även ett nitbälte…
    Och på söndagar skjuter jag heroin! Eller, nej det gör jag ju inte. Har inte tid, jag är ju på gymmet.


Kommentera

