suddrik

Dagbok från Amerikatt

Autumnal Equinox 22 september, 2009

Filed under: 2. Living in America,Barnen — Suddrik @ 19:22

Idag är det equinox vilket innebär att dag och natt är lika långa och det är officiellt höst. Det firade vi såhär:
Villa Marina

31 grader, varm pool, smällhet jacuzzi och helt ensamma förutom poolpojken. Det är Terezas kusins lägenhetsområde och bakom häcken ligger Lake Sammamish.

 

 

Ville torka ut förkylningen idag och promenerade backen upp till preschool, 2,5 miles hemifrån. Det tog runt 40 minuter och jag har nog aldrig svettats så mycket. Hemvägen blev lite lugnare och vi stannade vid en park en stund. Alva fick gå i de värsta nedförsbackarna, jag är rädd för att tappa fotfästet och därmed henne. Jag föredrar lätt att gå uppför.

Alva på 30th St

Alva (titta vad fin hon är!) står på krönet på 30th St. Det går väl inte att visa hur brant den är, men vi ska alltså nedför vägen bakom henne och så upp igen… och sen ner igen! Jag förstår inte riktigt varför de bygger i så backiga områden, t ex finns hus till höger om de som skymtar i bakgrunden, de husen är 1-plansvillor från vägen, med uteplats samt dörrarna till 2- eller 3-bilsgarage och entrén – men suterräng så pass att det är 3 plan på baksidan. Vi antar att man resonerar på följande vis; det är för backigt för att anlägga en park så det måste bli villor istället (och man kör ju överallt ändå här i förorten).

Ska se om jag vågar mig in i något av de nybyggda husen, jag är väldigt nyfiken på dem.

 

Den här Stenmark-rutan skickade Viktor till mig idag. Lika kul som ”Mälaren är trots sin storlek lätträknad”.Broom

 

Vad jag önskar jag hade massa SEK att växla in, kursen står på 6,794 enligt min valuta-widget.

 

Kommentera

