suddrik

Dagbok från Amerikatt

Shit, snuten 14 augusti, 2009

Filed under: 2. Living in America,Mat & dryck,Träning — Suddrik @ 19:11

”Shit! Snuten!” brukar Viktor säga ibland när han ser en polisbil. Ungarna härmar, idag säger dom det istället för Viktor, särskilt Sanna. Gulligt.

När vi kom hem från handlan idag var Viktor hemma och såg generad ut, så pass att jag frågade om han kissat på sig när han berättade att det hänt nåt hemskt. Han hade som ni säkert kan räkna ut blivit stoppad av snuten för första gången. Han hade glömt klistra på sitt skattemärke. Han förklarade att han glömde det inför semestern och att det låg i hans väska på kontoret. Då ville hon se hans körkort. Det låg också i väskan på kontoret. ”$100 tack” sa polisen och skällde om körkortet. Då hade han ändå tur, märket var mycket försenat, och när det är mer än en månad sent så kostar det egentligen det dubbla i böter.

Jag hade en bättre dag. En tjej kom fram till mig på gymmet och berättade att jag såg fantastisk ut, hon mindes mig från i våras och sa att jag ”uppenbarligen jobbar hårt”. Jag blev jätteglad förstås. Det gör det ännu trevligare med träningsvärken jag haft i några dagar, det är så värt det.

Tänkte experimentera lite med biskvi-bak idag. Jag har gjort mandelmassa, men det är så dyrt så jag tänkte experimentera och tillsätta kokos. Vete 17 hur det kommer att smaka, men ett försök är det definitivt värt. I värsta fall kan de få bli småkakor utan påsmetan. Ska baka bröd också. Jag är sur över vår lilla frys och letar efter en större till källaren, till pannrummet eller garaget, för långtidsförvaring. Kanske borde man inte vara förvånad, men jag hittar ingen som helst miljöklass på någon av de skåp jag tittat på. Det verkar inte finnas. Surprise!

 

One Response to “Shit, snuten”

  1. I vår lägenhetsbyggnad har de miljöklass på de flesta hushållsprylarna, jag tror även kyl&frys, om du vill kan jag kolla med hon som har hand om grejer hur de redde ut det? Men jag håller med om irritationen på pyttesmå frysar; jag bakade piroger och english muffins igår och kunda bara göra enkel sats. Hur jobbigt som helst.


Kommentera

