suddrik

Dagbok från Amerikatt

Bada 30 juni, 2009

Filed under: 3. I Sverige — Suddrik @ 13:41

Jo, det blev ju fint väder här också. Och när det är 30 grader varmt så orkar jag inte åka och hälsa på massa folk, nej vi gör som man ska och solstressar. Inte på så vis att man måste bli brun, pressa ligger inte för mig, det är tråkigt (och smärtsamt!), men tänk om man sitter inne en dag istället för att åka och bada och på så vis slösar bort det fina vädret? Så vi badar. Såhär har vårt schema sett ut:
tisdag: plaskis i Marabou-parken med Kirkland-kompisar som också hälsar på i Sthlm
onsdag: Edsviken (hos barnens gamla dagmamma)
torsdag: Kairo
fredag: Edsviken
lördag: Rösjöbadet (med lillebror, Frida och Angelina som vi sov hos i helgen)
söndag: Rösjöbadet
måndag: Edsviken
tisdag: Edsviken
onsdag: Edsviken igen om det blir fint väder…

Onsdag är dagmammans sista arbetsdag inför semestern, därefter blir det Rösjön igen. Kairo är visserligen närmare, men vattnet är så kallt.

Alva har verkligen levt upp hos dagmamman så det känns inte så roligt att ta bort de här besöken för henne – igen. Hon är ju den som oväntat nog acklimatiserats sämst av oss i USA. Det blir nog bättre när hon får börja preschool.

Ja, jag har en del bilder, som jag inte orkar lägga in i kväll, men i övrigt är det rätt lite att rapportera. Jag har inte ens shoppat, trevlig nog eftersom man har det nöjet kvar. Vi trivs väldigt bra hemma hos mamma och Kjelle, alla tre. Vi är avkopplade och slappa som överjästa degar alla tre. Jag stod framför spegeln och blängde här om kvällen och insåg att jag inte hade en enda rynka kvar i ansiktet, inte ens en tillstymmelse. Då måste man väl ha det bra? Jag saknar väl Gold’s litegrann, men det behövdes kanske lite semester därifrån också. Funderar på tillfälligt medlemsskap för att köra lite styrka på lokalt gym. Kan låta bagatellartat, men detta är stora saker i livet hos någon som planerar sin fritid runt träningen! (Exempelvis kan jag inte bara gå ut impulsivt en kväll, jag måste träna innan. Och träningen går alltid först.) Har börjat jogga en hel del, minst varannan dag, det tillsammans med promenerandet verkar ha löst de sista problemen i knät. Springandet är ett jättebra sätt att återse gamla Väsby på också, det var ju trots allt 12 år sedan man flyttade härifrån.

Sanna har tappat en tredje tand idag! En yttepyttetand ligger nu i en söt liten burk som jag fick av mamma, 2 guld-tior ligger i Sannas glas. Det är så gulligt med små barn. Undrar om hon tror på tandfén eller om hon fattar att det är jag? Alva är avundsjuk och vi sjunger. (Det tog rejält med tid att hitta sångtexten!)

Min tand är lös, åh min tand är lös
och när jag tappat den, är jag en gammat tös
Min tand är lös, åh min tand är lös
snart är jag en tandlös gumma!
Alla tappar sina tänder, alla utom jag!
Kerstin har tappat sina, ja minst en varenda dag
Alltid hör jag henne skrika, så att hela gatan hör
”Skynda dej kom hit Ulrika! Titta, titta se jag blör!”
Min tand är lös, åh min tand är lös
och när jag tappat den ,är jag en gammat tös
Min tand är lös, åh min tand är lös
snart är jag en tandlös gumma!

Min tand är lös, åh min tand är lös
och när jag tappat den, är jag en gammat tös
Min tand är lös, åh min tand är lös
snart är jag en tandlös gumma!

Alla tappar sina tänder, alla utom jag!
Kerstin har tappat sina, ja minst en varenda dag
Alltid hör jag henne skrika, så att hela gatan hör
”Skynda dej kom hit Ulrika! Titta, titta se jag blör!”

Min tand är lös, åh min tand är lös
och när jag tappat den ,är jag en gammat tös
Min tand är lös, åh min tand är lös
snart är jag en tandlös gumma!

 

One Response to “Bada”

  1. Viktor Says:

    Kul att få en så bra samanställd rapport.
    (Ja, jag är miljöskadad.)
    Längtar efter lite bilder också.


Kommentera

