suddrik

Dagbok från Amerikatt

Påtvingat lillgammal 10 juni, 2009

Filed under: 2. Living in America,Barnen,Plugg,Shopping — Suddrik @ 23:01

Vi brukar köra biltvätt som heter Brown Bear, men de har repat bilen så mycket att vi testade Pink Flamingos no touch-tvätt idag. Den var lyxig, kostade bara 2 dollar mer, men 2 killar jobbade med bilen, 1 före och 1 efter, och bilen blev äntligen ren, dessutom utan repor. På kvällen berättade Sanna att vi åkt biltvätt, sånt är kul må ni tro. Här fick vi ett härligt prov på att Sanna mest umgås med sina föräldrar när det gäller svenska. ”Den var fan så mycket bättre än Björn-tvätten!” förklarade hon.

Lyckades bita ihop några sekunder innan jag garvade häcken av mig.

 

Vi shoppade lite presenter att ta med hem, Sanna och jag. Alva hade kompis på besök, men hamnade på något vis utanför, så jag tog med Sanna till Target. Nu har vi bl a köpt 80 fruitskins. Såg för några dagar sedan en skitsöt kortärmad blus på Freddan… ja, jag vet, det är som att handla på Obban, men vad 17, ibland lyckas de! Vi knatade in där också. Det verkar som att jag mest handlar på ungdomsavdelningarna, så även idag. Den är ärmlös, vit och figursydd med lite krås på, och så är den mönstrad med körsbär. Lillasyster kommer att bli avundsjuk. 🙂 Nu måste jag köpa en ny eller sy in min gamla pennkjol.

Min lärare är klar med betygsättningen men är inte nöjd med hur den kan kommuniceras ut via webportalen, så vi studenter måste vänta några dagar till. Jag vill gärna ha den extra feedback han vill ge oss, så jag väntar gärna, men sitter förstås på nålar ändå.

 

2 Responses to “Påtvingat lillgammal”

  1. Ska leta efter andra biltvättar när vi har i en ny bil då – fast vi har en björn på vår gata. jag gillar Pink Elephant. Bilkvinnan letar just nu 🙂 Ska ni ner på viking days? eller seafoodfeast?

  2. suddrik Says:

    Björnen gör massor av repor i lacken! Min bils lack är helt förstörd, jag räknar med att behöva måla om den! Leta upp en no touch-tvätt, den var bättre.

    Vi kommer inte att gå på nånting i juli, vi åker till Sverige på torsdag redan. Jag ångrar mig lite… jag längtar redan hem till Redmond!!


Kommentera

