suddrik

Dagbok från Amerikatt

Smetigt värre 3 juni, 2009

Filed under: 2. Living in America,Barnen,Mat & dryck — Suddrik @ 23:49

Det finns mygg här, men inte i panikskapande mängder som vi är vana vid. Antalet mygg jag har dödat är större än antalet myggbett. Jag tror att det handlar om 2 myggbett och kanske 6-7 dödade. Flugorna är fler, men dumma eller bara långsamma. Vad det än handlar om så är det bekvämt. Alva såg mig döda en med en tidning, innan jag visste ordet om klämde hon fast en på fönstret med hjälp av ett DVD-fodral.

Jag har försökt att baka i värmen, det gick ju ändå knappt att vara utomhus, och vi har lekträff imorgon. Morotstårtan reste sig inte, kladdkakan fick konstig krispig yta och höll inte ihop. Jag vet inte om det rör sig om problem pga äggersättningen jag hade istället för ankägg (jag är snål och hade bara 2) eller om det var värmens fel. Jag får ta fram skiten ändå. Trist, men jag varken vill eller hinner baka om. Det smakar säkert bra!

Alva ser fram emot att fylla 3. Det är favorit att prata om just nu, samt att hon ska bli jägare när hon blir lång (=stor). Hon berättade stolt idag för mammorna från preschool, ”jag ska bli jägare när jag blir lång, och jag ska skjuta jägare. Sen ska jag sätta alla djuren i en stor lastbil och rädda dem.” Inbjudandet är klara, samt temat och idéerna däromkring; hon har bestämt Pippi till vår stora förvåning. Alva ska vara Pippi, Sanna Annika (jag tyckte Kling vore kul, men det ville man icke!), Viktor ska förstås klä ut sig till kapten Långstrump och jag längtar efter att få vara Prussiluska. Jag ska sjunga ”Vi komma ifrån Ria-ra” och tvinga på Alva långkallingar mitt i sommaren. Dang, nu måste man ordna önskelista igen…

 

Kommentera

