suddrik

Dagbok från Amerikatt

Memorial weekend 24 maj, 2009

Filed under: 2. Living in America,Barnen — Suddrik @ 21:45

Imorgon måndag är det Memorial Day här och då är man ledig. Viktor hade ledigt i fredags också, han säger att de fick ledigt för att de varit så duktiga, men jag tror att han bara är duktig på att lura dem att tro att det är så… 🙂 Långhelg är härligt hur som helst. Vi hade nog rest bort om vi inte hade haft PT och simlektioner och så vidare, vi bokade in annat istället.

Igår var familjen Lalloo här och grillade, det var verkligen jättemysigt. Hamburgare the american way, tjocka och hemrullade och det första nötkött vi köpt sedan vi flyttade hit, till det potatissallad, årets första. Jättegott också, jag väntade mig inte mycket eftersom det är så svårt att hitta bra och god potatis, men den här var gul och lätt att jobba med. Ungarna hamnade förstås i bubbelpoolen och efter att gästerna hade åkt hem landade jag och Viktor däri också.
MemorialDayBada

Idag hade vi planerat att åka till Camano Island och hälsa på Kai med familj. Alva fick hög feber och snor igår, uppåt 40 grader, så det blev Golden Gardens Park i Seattle istället. Hon stannade ju ändå inte inomhus och så varmt som det var ute tänkte jag att det säkert torkar ut hennes luftvägar att vara ute i friska luften. Febern höll i sig hela dagen, men hon trivdes ändå. Vi hittade en eremitkräfta, en liten krabba, massor av snäckskal och över hela stranden fanns en massa ”munnar” som drog sig tillbaka ner i sanden när man petade på dem. Jag minns för mitt liv inte vad de heter. Men vi ska hitta nya imorgon, vi fick tips om Lincoln Park, och är Alva bättre så blir det nog lite bada av också.

Sanna och Viktor på väg tillbaka efter att ha släppt tillbaka eremitkräftan och krabban i det långsamt stigande tidvattnet.
GoldenGardensPark1 

Sanna äter jordgubbar. Snöklädda berg i bakgrunden. Det var enligt min vädersajt 21 grader idag, men det kändes som 30 tyckte jag.
GoldenGardensPark2 GoldenGardensPark3

 

One Response to “Memorial weekend”

  1. Barbro Says:

    Ser helt underbart ut. Men, jag måste bara kommentera att i lördags så hade Stockholm den högsta temperaturen i landet på 24,något!
    Jag kommer aldrig att glömma året i Atlanta, av alla anledningar, men bland det bästa var ändå väderleken. Helt underbart med endast några stänk av snö under vintern och inte svalare än att man behövde tjockare tröja under jeansjackan ett par dagar. OK, lite varmare då än Seattle men vad gör det.
    Ses snart, kramen/ Barbro


Kommentera

