suddrik

Dagbok från Amerikatt

Domedagen 26 april, 2009

Filed under: 2. Living in America,Barnen,Besök,Mat & dryck,Plugg,Träning — Suddrik @ 18:05

Så fick vi alltså provsvaren på Alvas matallergitest. Svaren är inte hundraprocentiga, men vissa saker kändes uppenbara. Vad som händer nu är att vi tar bort det som gav utslag på testet och återinför produkterna en i taget efter två månader. Vi började omgående genom att åka förbi PCC och inhandla alternativ. Trots alla bra, men dyra, alternativ så känns 2 månader väldigt jobbigt, för det var en hel del vi ska utesluta; mjölkprodukter, hönsägg, soja och vete. Jag är övertygad om att det är vetet som är boven, dels för att jag anat det själv länge, men också pga att det gav höga utslag och på flera områden; fullkornsvete, gliadin, gluten och spelt, till skillnad från t ex mjölkprodukter där enbart yoghurt gav lite utslag. 

Allergimat

 

 

 

 

Inköp: bröd, mandelmjölk + mandelmjölk med chokladsmak, kokoskakor, rismjöl, äggersättning, riskex, ank-ägg, ris-ost, kokosfett, kokosyoghurt, choklad, Lära-bars, rispasta och quinoapasta.

 

 

 

 

 

Förutom att roa oss med allergimat har det varit mycket tentaskrivande i veckan. Igår blev jag klar med några dagar till godo. Jag är inte nöjd dock. Blir jag aldrig.

De nya programmen släpptes på gymmet så jag och Frida tränade över 4 timmar igår, jag var hos min PT 7.30 på morgonen för att tejpa knät (och det höll). Imorse var jag iväg på fulla realesen av nya Bodycombaten och det var jätteroligt, förstås, men ännu roligare var att knäna funkade riktigt bra, trots de 4 timmarna igår. Det kan ha hjälpt med ispåsarna jag hade på i en timme och de 4 timmarna bubbelbad…

Svärföräldrarna imponerar, de badar ofta. Jag tänker alltid på hur kallt det blir att gå upp efteråt och badar sällan. Ildi satt med alla 4 timmarna igår. Mysigt, det är inte ofta man sitter still så länge.

Ungarna har lärt sig tycka om Elmo som ”alla” barn verkar älska här. De har bara sett en film för någon månad sedan, samt dockor i affärerna, men när jag frågade om de ville hälsa på Elmo vrålade de av lycka. Idag var vi alltså på My Gym i Bellevue som är en inomhuslekplats där man köper gymmedlemskort eller så kan man hyra stället för barnkalas. Eftersom det var gratis idag var det överbefolkat, men ungarna hade jättekul ändå. Lilla försiktiga Alva hoppade i bollhavet två gånger och blev som förbytt, hon kastade sig i gång på gång, och gjorde avstickare tvärs över lokalen till studsmattan för att sedan återvända. Och när Elmo kom sjöng och dansade hon med precis som alla andra ungar, Sanna tyckte först att det var töntigt men gillade stora Elmo så hon sympati-dansade ändå. Jag var förvånad, hon har varit rädd för tomtar, påskharen och Red Robin-maskoten, men Elmo var bara underbar. När det var dags för kram och fotografering så ställde barnen sig i kö två gånger, de kunde inte få nog.

Sanna hoppar
MyGym1 MyGym2

Kawabunga!
MyGym10 MyGym11

ELMO KOMMER!!
MyGym3 MyGym4

Fågeldansen
MyGym5 MyGym6

Tålmodiga farföräldrar
MyGym7

Keliga barn
MyGym9 MyGym8

Sedan orkade inte morsan deras längre 🙂 och man ska ju ändå sluta när det är som roligast…

Farmor släpar eftersläntrar-Alva över Crossroadsparkeringen.
MyGym12

 

2 Responses to “Domedagen”

  1. Mamma Says:

    Å vad jag längtar efter flickorna, alla tre och en pojke

  2. urkraft Says:

    Vi vill ha oooooooooooooooost finns bara alternativ med soja här. 😦 Som jag hittat åtminstone… har dock recept på nöt/frömjölk och ost. 🙂


Kommentera

