suddrik

Dagbok från Amerikatt

Självömkan 16 april, 2009

Filed under: 2. Living in America,Barnen,Träning — Suddrik @ 20:23

Jag sitter och grinar, nästan i alla fall, i bilen igen. Jag har varit på combat för första gången på vad jag tror är 4 veckor. Jag fick för min sjukgymnast, vilka så mycket mer passande heter fysioterapeuter här. Det var meningen att jag skulle testa en gång för att se om jag kan börja igen. Men det verkar jag alltså inte kunna. Det gjorde skitont. Jag kunde se det framför mig, ni vet den där när bilden går sönder framför en, glad som 17 på scen krasade sönder som en krossad spegel. Omgående kom gamla välkända tankegångarna tillbaka; jag skulle ändå inte våga, det skulle skita sig, und so weiter, und so weiter. Som tur är får man inte tänka så när man inte är pessimist så det fortsatte ”… och just därför jag måste köra spinninginstruktörsutbildningen i Normandy Park i maj!”

Alva har utvecklat en hyfsat allvarlig skräck mot offentliga toaletter, detta beroende på att de är automatiska och pga hennes ringa storlek spolar henne i rumpan jämt. Jag klandrar henne egentligen inte, men det är jobbigt att hon har börjat kissa på sig, samt att stressen förvärrar hennes eksem.

Vi hade ju räknat med att jag skulle ha jobb vid det här taget, eftersom jag inte har det plus att vi betalat för 2 hus (och sommarstugan…) i ett halvår, köpt 2 bilar och en massa annat jox som vi saknade här, t ex soffor, så har vi inte jättebra med pengar just nu. Vi skär ner på de största utgifterna, samt de enklaste att avvara. Exempelvis, eller tissempeltvist som en gammal kollega till Viktor uttalade det: även om det är rätt billigt att äta ute, så går det ändå en del på familjeluncherna om lördagarna. Som tur är börjar det bli varmt ute så man kan byta till picknickar i parken, vilket säkert också är trevligare. Man får maten direkt och slipper ha andra människor omkring sig! Fördelen med att jag inte har något j***a jobb är att jag kan ta med mig ungarna (hem?) till Sverige på långsemester, kanske 6 veckor istället för 3 som Viktor får vara borta. Eventuellt har jag hittat en annan 2-barnsmamma i samma situation som vi skulle kunna åka ihop med.

Avslutningsvis vill jag summera veckan med att jag har insett hur viktigt det är med komplimanger och vänliga ord, hur mycket jag uppskattar omtänksamhet och empati. Jag vet inte hur bra jag är på de här sakerna själv, så jag ska jobba på att bli bättre på det, samt att försöka sluta klaga på saker och bara lyfta fram det positiva i allt.
… förutom i trafiken, f*n vad vissa kan reta gallfeber på mig, i flera sekunder! Men det handlar om sekunder, sedan glömmer jag det, så det är kul och ska fortsättas med.

Orkar inte lägga upp bilder idag heller! Also: gute Heute alle Leute!

 

Kommentera

