suddrik

Dagbok från Amerikatt

Veckans depp & veckans gnäll 9 mars, 2009

Filed under: 2. Living in America,Barnen,Jobb,Shopping,Träning — Suddrik @ 10:37

Jag sitter och letar jobb igen. Ett par dagar i veckan letar och ansöker jag, det behövs inte mer för jag hittar inga tjänster att söka. Idag är det nästan en vecka sedan jag sökte senast och inte ett jobb har jag hittat att söka. Utöver det har jag skitont i ena knät… japp, det värsta som kan hända om jag ska bli instruktör. Det är bara att vila.

Jag vill åka hem till mamma eller Barbro eller Lena och fika. Bara sitta ner. Skita i om det finns ungar så att man har ”lekträff” samtidigt. De kan väl titta på en jävla film, det gör de ju ändå var och varannan kväll före tandborstningen. Imorgon vill jag gå till Jobbet. Farsan skulle säkert tycka att jag är helt från vettet som faktiskt vill jobba, särskilt som jag egentligen har råd att stanna hemma, många andra skulle nog instämma. Förvånar nog mig själv också om jag ska vara ärlig. För inte kan det väl vara så viktigt? Men det är det.

Dessutom:
– Jag tränar 10 timmar i veckan och äter cirka 1500 kalorier om dagen men står stilla i vikt.
– Det är skamliga 0,5 grader ute och har småsnöat idag.
– Mammas MSN skickar virus-spam varje minut och jag orkar inte stänga min MSN eller blocka henne.
– Alva försökte snatta små plastdjur på Target igår. Dessutom har hon eksem.
… och det behöver städas, som alltid i detta enorma hus, mitt hår är skitigt och behöver tvättas, bilen likaså, jag är livrädd för att gå upp på den där fåniga scenen på gymmet. Etcetera.

Tur att Frida är skitglad och retar på Alva kläderna och kokar Spiderman-macaroni&cheese åt dem. Jag vill lägga mig på golvet och rinna ner i mattan. Men då behöver vi ju ta hit mattvättare sedan så det går också bort.

Ledsen.

 

3 Responses to “Veckans depp & veckans gnäll”

  1. Frida T Says:

    Nämen kraaaaaaaaaaaam!

  2. Barbro Says:

    Linnea har bakat bullar. Det är bara att komma när som helst. Vi har kvar av hennes kolakakor också, mums…

    Kramen.

  3. Mamma Says:

    Jaaa, kom hem och fika, vi ringer efter de andra också!!


Kommentera

