suddrik

Dagbok från Amerikatt

Mer galna barn 10 december, 2008

Filed under: 2. Living in America,Barnen,Mat & dryck — Suddrik @ 12:25

Alva och jag var på gymmet igår när Sanna var i preschool.
Jag körde Pump, som vanligt, och sedan tänkte jag kuta lite. Först ville jag kika efter Alva så hon hade det bra. Hon såg mig när jag öppnade dörren vilket hon inte brukar, och när man väl skådats brukar det vara kört. Jag ville kuta så jag mutade. Det gick rätt bra, jag satte henne bredvid en tjej som jobbade där och för tillfället käkade lunch och så fick Alva en clementin och ett fruit skin. Jag tog ut hennes fruit skin och gav den till henne med pappret runt nederkanten, hon blir så kladdig annars. Hon vet att hon måste behålla omslaget på men gör det nästan aldrig och blir tillsagd varje gång.

”Kan jag gå och springa nu?” undrade jag. ”Klarar du dig?”

Hon flinade mot mig och sa (utan s:en förstås): ”Ja, stick nu så att jag kan ta bort pappret från mitt fruit skin!”

 

Stretch Island Fruit Co.™ Summer Strawberry
”Flutkint”, tägej Alva. 
Mitt och ännu mer Alvas favoritgodis. Det ska vara Trader Joe’s med jordgubbssmak, den här och FruitaBü är för sega, men jag hittade ingen bild! Fattar inte varför det inte finns i Sverige. (Kanske bara är jag som inte har hittat det!)

 

2 Responses to “Mer galna barn”

  1. Hej! Trevlig och fin blogg du har sitter och bloggar runt och blir länkad hit och dit, det ena leder till det andra hittade din kommentar under ”Fritt ur hjärtat” Har själv bloggen http://www.jernsaxen.blogspot.com om fysisk smärta och den lite glättigare http://www.oumbérligating.blogspot.com bägge stavade med e istället för ä. Ha en bra dag mvh från Peter Olofsson

  2. Hel! När jag skickade iväg kommentaren till dig så fick jag upp en dialog ruta att det verkade som jag redan sagt samma sak?? Provar igen och det är ju klart att jag sagt i princip samma sak till fler bloggare eftersom jag nu sitter och bloggar runt och länkas hit och dit på det sättet. Skrev alltså tidigare, fin och trevlig blogg du har har två bloggar själv http://www.jernsaxen.blogspot.com om smärta, fysisk och en lite glättigare om prylar och ting alltså http://www.oumberligating.blogspot.com hittade din blogg via ”Fritturhjärtat” Ha en bra dag mvh från Peter Olofsson


Kommentera

