suddrik

Dagbok från Amerikatt

Pyssel och jobb 21 november, 2008

Filed under: 2. Living in America,Jobb,Mat & dryck — Suddrik @ 17:49

Vi har varit hos ryssen för att handla wienerkorvar och där hittade jag europeisk torrjäst! Jävlar i min låda. ”From Russia with love”… nej: from me to Russia – a lotta love! Det märks vad jag har för prioriteringar i livet.

Vi var på Michael’s också för att titta på pyssel. USA är pysslarnas Mecka, det finns såna enorma mängder både barn- och vuxenpyssel. Alla verkar leka. Vi köpte 1 liter barnlim som vi ska göra papier maché av, och tavelkrokar vilka var anledningen till att jag satte mig och skrev idag. De var nämligen precis som hemma. Samma färg, samma storlek och förstås samma funktion. Man blir nästan rörd.

I samma köpcentrum hade den en stor food court med utbud vi inte råkat på här tidigare, bland annat fanns yakiniku, så vi ska dit och äta middag nu.

 

Projektet söka jobb känns inte jättekul. Frågade ut Viktor om hur det är på Microsoft och till slut fick han ur sig att det var anställningsstopp. Jag får fler annonser mailade från mina gamla svenska sökningar på 2 siter, än från 4 siter här. Jag söker det jag hittar, men har inga höga förväntningar. Jag skulle ha stått på mig med kravet att ha jobb innan vi åkte, men efter att jag tagit reda på infon om EAD-kortskravet så tänkte jag att det ju måste vänta. Jag kommer bli bitter på det hela och så skiter det sig med sökandet pga det. Varför är man en sån där känslomänniska?

 

Kommentera

