suddrik

Dagbok från Amerikatt

”Tänk på dem som inte har något väder alls!” sa Pippi 28 oktober, 2008

Filed under: Träning — Suddrik @ 21:49

Jag är riktigt under isen. Den välkända känslan av att vara på väg ned i ett mörkt hål, eller att ta mig fram långsamt genom något segt men helt utan temperatur eller textur. Inget intresse för något, ingen ork, inget smaksinne, ingen glädje. Som tur är så vet jag sedan förr vad som händer och jobbar konstant och stenhårt på att hålla mig över ytan. Träning fungerar mycket bra, men inte så länge, jag tror att jag måste börja träna varje dag. Svårt att hitta tiden bara. Särskilt nu när det är så äckligt mycket att ordna. Dessutom har jag väldigt svårt att ta mig för allt som inte hör till rutin, och ibland inte ens rutinerna. Idag fastnade jag vid preschool i en halvtimme eller var det en timme? Orkade inte köra därifrån. Jag tror att jag måste ha ett jobb. Men jag vet inte.

Jag gör mitt bästa med diet bestående av nyttiga smoothies och träning, och jag hoppas att allt känns bättre efte, flytt, städning av preschool, inköp av allt vi behöver i nya huset och allt annat jota som oktober innebär, men tills dess tänkte jag ta en paus från allt, även skrivandet. I’ll be back. Snart.

 

4 Responses to “”Tänk på dem som inte har något väder alls!” sa Pippi”

  1. Anne Says:

    Du verkar vara duktig och bra på att tyda signaler och känner dig själv, det är bra. Det kommer göra att du kommer snabbare upp och ovanför vattenytan igen. Ta hand om dig nu!!!

  2. Barbro Says:

    Massor av intryck och massor-massor att göra. Förstår att det är kämpigt.

    Älskar dig,
    Kram sfrån Storasyster

  3. Mamma Says:

    Jag tror att allt blir mycket bättre när ni har flyttat och kommer till ro. Förstår att du behöver ett jobb, du är ju van att jobba. Men du vet ju att det fixar sig snart. Vi tänker på er alla!!

  4. Ta hand om dig, och hör av dig om ni vill ha hjälp med flytten. är mkt bra på att bära grejer 🙂


Kommentera

