suddrik

Dagbok från Amerikatt

En vanlig tisdag 21 oktober, 2008

Filed under: 2. Living in America,Barnen — Suddrik @ 21:34

Jag gjorde nåt lite smådåligt igår. Preschool skulle till en pumpaodling och sent om söndagkvällen upptäckte jag att den låg 45-75 minuter bort beroende av trafik. Det finns pumpaodlingar 10 minuter bort, vi har dessutom varit på en redan, så jag hade verkligen ingen lust att åka så långt, upp till 2½ timme för 1 timmes aktivitet! Vi struntade bara i det. Jag ljög idag och sa att Alva spydde i bilen och att jag inte hade någons mobilnummer med mig. Jag är så dålig! Men det var så skönt att slippa! Jag hatar att köra långt. 30 minuter, sedan ledsnar jag.

Det har sagts oss att det aldrig åskar här. Även att man inte behöver paraply trots att man går till och från jobbet, det är bara att vänta lite så slutar det regna. Igår så överraskades jag och barnen av rejäl jäkla åska som följdes av hagel i storleken centimeter-diameter. Yeah. Det var coolt är allt jag kan säga. (Men feg som jag är så ställde jag mig med min fina nya bil under ett träd.)

Idag är en sån där dag då jag slås över hur vanligt livet är. Det är inte alls så exotiskt. Det finns häftigare natur på kort avstånd och vi är inte lika skyddade av samhället om det skulle gå illa i livet, men… vanligt. Jag hängde ut en tröja på vädring förresten. Luktade på den dagen efter, men den kändes inte klar. Så tog jag in den idag istället. Den luktar fortfarande fel. Så oanat. Men det är bara att vänja sig. Det jag faktiskt saknar mest just nu (förutom barnvakt) är Naturdiet. Allt liknande innehåller sukralos, och jag älskade verkligen Naturdiet, både smaken och att slippa äta. Det är så förbannat tråkigt att äta. Sukraloset är jag urless på. Jag hittade en mindre söt yoghurt – men det var sukralos i. Jag varken kan eller vill äta det.

 

 

Jag är så less på alla vägbyggen. Varför kan de inte bara bygga rätt från början? Stoppa in lite kvalitet istället för bara kvantitet? Det står vinkgubbar överallt. Ibland kan man bli stående i 5 minuter eller mer för vad som verkar vara ingenting! Jag ska aldrig mer klaga över hur dyra svenska vägarna är!
Här bygger man hus i alla fall. Första gången jag såg det här gula så sa jag Svampbob och nu skriker Sanna det varje dag när hon ser husbyggen. Det är det lilla gula längst upp alltså, ofta är det hela husstommar och då ser det roligare ut.

 

VI har ändor (hehe) utanför balkongen. Vi matade dem med fisk-kex och mackor och Alvas flingrester från frukosten. Ungarna var lyriska av glädje! (Ja, jag med…)
 

 

Alva after the rain. Världens busigaste lilla trotsåldersskitunge.

 

Enorma granatäpplen. Som två av de jag köpte hemma. Och godaste någonsin!!

 

Sanna bakar kokosbollar. Som sagt, livet är så vanligt!

 

Vår lilla Spiderman vägrar sova i annat än arbetskläderna.

 

Vacker höstdag idag.
  

 

Jag har skaffat katt igen. Han är så gullig. Han personifierar uttrycket ful-snygg, eller kanske mer ful-söt. Han heter Douglas och passar perfekt i handen.

 

2 Responses to “En vanlig tisdag”

  1. Barbro Says:

    Douglas…. Låter som Edgars kusin

  2. Mamma Says:

    Va spännande med alla bilder, man får verkligen vara delaktig. Det ser jättefint ut.


Kommentera

