suddrik

Dagbok från Amerikatt

Saker som oväntat är av plast 7 oktober, 2008

Filed under: 2. Living in America — Suddrik @ 21:06

Tack för söta kommentarer! Anna kan jag lita på! 😉 Jag tycker också att det är skönt med höst, nu är man inte tvungen att fara ut och roa mig och barnen så mycket. I regn är det helt ok att sitta inomhus!

Alva är inne på 3:e natten utan napp och sköter sig väl. Föräldrarna spricker som en nykokt haggis av stolthet.

Tänk, jag borde skriva om presidentvalsdebatten, men jag orkar inte bry mig. Jag vet vad jag tycker redan och får ändå inte rösta. (Sen när vi fått green card blir det en annan sak.) Jag bryr mig om såna där riktiga nyheter (IQ som en mumsmums); det är helt sanslöst vad det snöar bara 1 dryg timme öster om oss. Det är visserligen berg där, men det är bara första veckan i oktober och här blir det sällan snö alls, ofta inte ens slask sägs det. Vi måste åka dit!! Laevenworth, here we come! Soon i alla fall.

 

Nä, orkar inte idag, inget har hänt förutom att vi hälsat på min kompis Tereza som visade sig bo på gångavstånd. Figure the odds! Istället får ni min bara påbörjade lista över:

Saker som oväntat är av plast

Handfat och badkar och väggen runt badkaret.
Handfat i köket.
Husväggarna utåt som ser ut som trä. Eller som ser ut som sten för den delen. Ibland ser det ut som betong och är av plast.
Alla innedörrar.
Typ allt som ser ut som trä.
och…
Min närmaste grannes tuttar på bodypumpen, hihihi 😀

 

One Response to “Saker som oväntat är av plast”

  1. Maigad, du ska se på nyheterna sen, i när de riktiga snömassorna kommer i bergen, Snoqualmie pass stänger ibland, och för många är den enda vägen österut…


Kommentera

