suddrik

Dagbok från Amerikatt

Studiebesök 5 oktober, 2008

Filed under: 2. Living in America,Barnen,Träning — Suddrik @ 23:46

Nu måste(/vill) jag börja styrketräna! Vi drog till Pro Club med vilka Microsoft har avtal. Stället är helt enormt, de har 5 pooler, tennisbanor, spa, squashbanor, flera rum för gruppträning, 3 rum för träningsmaskiner, baskethall, rum med fria vikter, barnvaktsavdelning… och säkert mer. Jag såg fram emot besöket för jag älskar gym och visste att det hrä skulle vara omfattande, men det kändes fel direkt. När vi kom in dränktes vi i stanken av skräpmat, jag kikade in mot caféet det osade från och såg bara bullar, kakor och munkar. Av hundratals människor såg jag kanske 2 som faktiskt var vältränade. Man hittade inte vägen och det var grymt opersonligt. Vi skulle få 1-veckas medlemskort för att prova på och priset förklarades för oss. Det kostar för Viktor som Microsoftanställd bara $8 per månad och för mig $79. Dyrt, men överkomligt. Så visade hon det gedigna schemat. Det saknade alla klasser som jag vill ha, Bodypump är viktigast, men det fanns en massa annan gryppträning. ”De som det står F framför är gratis!” sa tjejen. Jag förstod inte och bad om förklaring. Spinning hade t ex ett P framför. Det visade sig att hälften av klasserna kostade en icke angiven summa, 1/4 kostade $5 eller så kunde man köpa 10-gångers klippkort för $30, det skulle sedan utnyttjas inom 3 månader. Alltså kvarstod nätt 1/4. ”Men… så medlemskortet är typ som entrékort och så kostar alltså klasserna utöver det?” Hon hajade till men hämtade sig snabbt och sa glättigt att ”alla med F framför är gratis!”. Vi fick 1-veckas-passen och bestämde oss för att aldrig gå dit. Jag tror att det är ett ställe som otränade och tjockisar skaffar medlemskort hos för att kunna säga att de visst har gymkort. Eller så går de dit och fikar…

Vi drog till Gold´s Gym istället. Det luktade gummi där och jag kände mig genast som hemma. Trots att det bara var kanske 20 pers där så såg jag fler vältränade än på hela Pro Club. Ungarna föll för barnvaktsavdelningen på tre röda. Allt ingick i medlemsskapet förutom barnvakten, och barnvakten var mycket billigare än på Pro Club. Jag signade upp direkt. Morgonpump 9.30 imorgon!

Förresten fattar jag inte vad jag gör fel. Alla jag känner har gått upp i vikt i USA, Viktor siktar på Elvis-looken, och jag har gått ner 2 kg. Jag drack en jäklans massa Cherry Cola light sist jag var här och då gick jag ner 5 kg på ett halvår. Det är det enda jag gör detsamma så kids – Cherry Cola light is the shit inom viktminskning. (Nej, jag tror inte på det själv. 🙂 )

Vi var på Target och tittade lite på kläder också, Viktor har inte fått göra det något nämnvärt.

 

Sedan åkte vi hem till Cilla och Olof och käkade middag. Vi hade det bra, de är jättemysiga och det är skönt att få göra något som inte är 100% barnorienterat för en gångs skull. Det känns lite knäppt att sitta och diskutera USA-upplevelser med dem, vi har bott här i en månad och de ett år längre. Sanna och Alva förväntades leka med deras Jonathan och Richard, men de leker mest med deras leksaker. De verkar trivas bredvid varandra ändå!
Sanna verkar ha börjat trivas och pratade idag om vilka saker hon ska göra med sina barn. Otäckt för oss att höra sådana tankar redan! (Men man lät säkerligen likadant själv som liten!)

 

Min coola lilla Alva har hittat en leksak som hon blivit störtkär i, en sorts theme park för mini-my little ponies. Det är bara plast, batterier och total smaklöshet, kostar dessutom $40. Men, tyckte jag, sluta med napp så får du det efter 2 veckor.

Vi la henne ikväll, jag frågade om hon ville sova utan napp och hon sa ja utan tvekan och la sig. Hon sover nu sedan 3 timmar, utan nappen, och med armarna runt sin slappa kanin. Den lilla flickan imponerar så enormt, hon lyckas alltid med det hon vill. Tänk att jag inte trodde henne på affären. Jag återkommer om hur det går.

Sanna vill ha en jättedinosaurie som rör sig, går och ryter, den är avsevärt mycket dyrare, för dyr för att få i födelsedagspresent, då skulle hon inte få någonting annat, och hon skulle nog ledsna rätt fort vad hon än säger idag. Hon får spara sina veckopengar, idag tar hon ut dem i lördagsgodis istället för pengar, men hon är inte lika sugen på idén att ge upp godiset. Kanske lite stor förväntan att ställa på en nästan-5-åring, att sluta äta godis till förmån för pengar, men det är nog inte för tidigt tror jag.

 

One Response to “Studiebesök”

  1. Viktor Says:

    Jag vill bara tillägga att plagget jag provar på bilden även finns i klassiskt brunt också. Perfekt att ha när man kommer hem och vill byta om till något mer bekvämt än sina mjukisbyxor, T-tröja och gympaskor som man har på sig på stam eller jobbet.


Kommentera

