suddrik

Dagbok från Amerikatt

När jag väl reser så gör jag det ordentligt 26 september, 2008

Filed under: 2. Living in America,Barnen — Suddrik @ 22:14

Nej, jag har aldrig varit mycket för att resa. Jag tycker att det är besvääärligt och jag längtar ofta hem. Det är konstigt, men jag gör inte det nu, inte nämnvärt i alla fall. Nej, inte alls faktiskt. Jag önskar att kassarna (kisse+katt=kasse) var med. Jag kan tänka mig att det lätt avfärdas med att det bara är 3 veckor hittills, men saken är den att jag längtar hem på en 2-veckors till Kanarieholmarna och t o m en helg i Danmark. Nu vet jag att det förstås är skillnad, förra gången jag var USA så var jag gift med a fucking bastard asshole (minus the fucking) som inte släppte mig utanför dörren och det kan ju få vilken tös som helst att längta hem. Och att sitta jätteensam och bakis i en skitig lägenhet på Mallis är väl ingen höjdare det heller. Så vad är hemligheten? Ha med sig familjen antar jag? Men återigen, helg i Danmark… Kanske är det hemresedatumen så medför längtan. Tja ja, jag vet inte. Och vem f*n bryr sig?

Har träffat Cilla på McDonalds idag – när Redmond-McDonalds finns, vem behöver Barnens Djungel? Det var najs, men fy vad vidrig deras frukostar är, yuck. Trevligt var det i alla fall! Sedan drog vi en repa till Grasslawn och träffade Tereza och Alanka, jättemysigt det med. Tereza är verkligen helt otroligt go, jag har aldrig kommit en person så nära såhär fort. Vilken tur man kan ha!

Vårt flyggods har också kommit. Det var som lilla julafton, fast stort. Alltså, någon annan sköter allt roddande, men det var roligt som stora julafton. Däremot blev jag lite less över alla kläder… jag skulle ha gjort mig av med mer! Ungarna är så glada över alla leksaker som kom, jag över allt smink, en medsmugen disktrasa (!) och vågen… japp, jag tror att jag har gått upp 50 kilo, fast antagligen inte. Ska väga mig imorgon bitti. Ska nog gå och träna nu… hahaha! (Senare: Det BLEV träning, och det gick så bra, jag är på banan igen! Bananer!)

 

Barns syn på tid. Utspelade sig i bilen idag, Sanna är inne i en dino-period.
Sanna till Alva: ”Dinosaurierna fanns när farmor och farfar var små.”
Jag: ”Hahaha, nej gumman, dinosaurierna fanns för så länge sedan att det inte fanns några människor alls.”
Sanna: ”Hm. De [farmor och farfar] kanske bara inte har pratat om dem.”
(Hon menade att de inte hade berättat för Viktor och mig att dinosaurierna fanns när de var ungar alltså.)

 

Det hänt något med Sannas språk redan efter 4 dagar på preschool, hon har fångat upp uttalet. Engelska till jul är ingen utopi.

Jag har upptäckt att Radio 107.5 nätsändningar. Det finns musik här också med andra ord.

 

Kommentera

