suddrik

Dagbok från Amerikatt

Barndag igen 25 september, 2008

Filed under: 2. Living in America,Barnen,Mat & dryck — Suddrik @ 22:52

Det är mycket smutskastningsreklam på tv. Jag vet inte vad det är inför för val, jag vet bara att Dino är en skitskalle och den där som är emot stamcellsforskning är en skitskalle. Kanske var det också Dino. Skitsamma vilket, vad jag vill komma fram till är att jag inte har hört om vem man SKA rösta på, bara om skitskallarna. Intressant, och troligen jätteolagligt hemma. Skönt att man inte behöver rösta ALLS.

Idag har jag haft en sån där klassisk bara-barn-dag. Lekdejt och 2-årskalas med svenska gruppen i Carnation 30 minuter bort klockan 10-12, skjutsa Sanna till preschool, handla mat med Alva, hämta Sanna, åka till Sara och hennes barn, middag på Chuck E Cheese. Jag hade trevligt jag också. I Carnation pratade jag med en trevlig tjej som jobbar som nanny, fick lite info där. Handla med Alva var jättemysigt, ungarna är goast isär. Hälsa på Sara var jättemysigt och att ungarna hade några andra att leka med gjorde det hela väldigt behagligt för mig, för en gångs skull kunde jag slappna av så gott som helt. Sara är superrar och vi lär åka tillbaka nästa vecka. Chuck E Cheese var kul, jag såg reklam för dem när jag var i Florida och undrade alltid vad det var, det skulle vara barnvänligt i alla fall. Det var milt uttryckt aningen mer barnanpassat än jag väntat mig. Det var lite bort och så var det säkert 100 olika ”aktivitetsmaskiner”; massor av såna där bilar som man lägger pengar i och så får ungarna åka i dem, en antal spelmaskiner med vattenscooter, bilar och dylikt, det var nästan bisarrt att komma in i lokalen. Men uppskattat var det! Vi köpte ett middagspaket som innefattade en stor pan pizza och 2 dricka med fri påfyllning + 25 marker, maskinerna tog 1 var. Pizza är inte my poison by choice så jag valde till en sallad, vilken i jämförelse förstås var dyr. Det kan hända att detta var vår första lyckade restaurangmiddag någonsin. Vi har talat om för barnen hur detta är superdyrt och bara kan göras vid särskilda tillfällen, och jag erkänner att det inte var dyrt eller ens särskilt motbjudande för mig som vuxen, men arkadhall och pizza ingår inte i mitt spann över önskvärda restaurangbesök.
Lite bilder från Chuck E Cheese, samt en på Sanna från igår eftermiddag på väg hem från preschool, barnen älskar verkligen den där bilen. (Inte jag, den trasiga nyckeln gick sönder helt idag och jag var tvungen att ta till verktyg mot nyckeln för att komma in i bilen.
 

  

 

 

Imorgon har vi frukostdejt på Lekplats-McDonalds i Redmond och ungarna ser redan fram emot att få pannkakor till frukost. Jag ser fram emot att träffa Cilla, hon är också jätterar och så rolig att bubbla med. Sedan hade jag planerat in en Ikea i Renton, men dels blev Viktor avis och vill följa med, dels vill jag träffa Tereza. Tereza är jättebra, tänk att man skulle bli tvungen att resa till USA för att hitta en kompis med så lika intressen! 🙂 Före Ikea ska vi skriva huspapper… och billånet är klart. Shit vad vi är på gång. Yelp!

Det slår mig hur många det är som jag skrivit om som rara idag, och hur många jag skulle vilja lägga till på listan, Bob som vi ska hyra huset av är helt fantastiskt go, vår Mary relocationkonsulten som låter ungarna lära henne svenska ord och har världens mest smittsamma skratt, henne ber vi om hjälp även när vi klarar oss själva för hon är så bra att umgås med. Sedan alla som man springer på och som alltid tar sig tid för en. Det är så trevligt!

 

One Response to “Barndag igen”

  1. Fast Dino är en skitskalle. på riktigt. Han skrämmer skiten ur mig (sänkta bensinskatter, abortmotståndar osv.) Nu är kanske inte Gregoire jättebäst, men om man jämför…


Kommentera

