suddrik

Dagbok från Amerikatt

Mer hemmafruliv 24 september, 2008

Filed under: 2. Living in America — Suddrik @ 22:38

Vi går verkligen bara och väntar på våra män hela dagarna. Hemmafruar försvinner när maken är hemma. Helger är helt tysta.

Jag är trött. Konstigt. Kan det vara för att jag bytt mina lunchträningar med efterföljande nyttig sallad mot 2 burkar Cherry cola light? Ibland äter jag även ett äpple mellan frukost och middag.

Det var en rätt tråkig dag idag, skulle till Grasslawn park med Alva för att träffa Tereza och Alanka idag, men det regnade så det var bara att sticka. Vi drog till Target för att köpa brallor till lillbrallisen för hennes byxor slutar på trekvart. 2 par jeans och 1 par svarta mjuka byxor för $20, det var inte ens rea. Det var coolt. Vi hämtade Sanna och åkte sedan till 47th farm för att gå på blåbärssjälvplock. När vi kom fram hade Alva kissat på sig i sömnen så det var bara att åka hem igen och koka makaroner.

Apropå det, i år och två somrar till bakåt har jag sökt jordgubbssjälvplock som en idiot därhemma. Det fanns tydligen en på något sånär avstånd, alltså närmare än en timme bort (!) men de svarade aldrig i telefon så det blev inget, vem vill resa om det antagligen blir i onödan? Men nu har jag hittat en site… den listar olika produkter; Fruits, Nuts and Berries – Herbs – Vegetables – Meats and Eggs, sedan klickar man in på dem för att få en lång lista under, typ Apples, Blackberries, Blueberries, Boysenberries, Cherries, Sweet Cherries, etc. Man får lista på skördemånaderna och så kan man klicka in på produkten och få en lista över producenter. Sortera på King County och Voilá! Finns massor, det mesta på under en halvtimmes resa. Är det långt så kan man ju ta flera ställen eller produkter eftersom de ofta producerar olika saker och gårdar ligger nära varandra. Det låter kanske underligt i mångas öron, men detta är extrem lyx för mig. Mycket mer lyx än att slippa gå utomhus på en hel dag, något som skattas högt här.

Alvas blöjor luktar parfym. Jag kände inte lukten när jag köpte dem, jag var förkyld, men så kände jag stanken efter några dagars användning. Vilken människa vid sina sinnens fulla bruk parfymerar blöjor? Och vem köper skiten?

 

Usch vad trött jag är. Igår pratade jag sådär jättebra så de flesta inte ens hörde nån accent, men idag snubblade jag på ord, om jag inte råkade prata svenska med folk. Den är väl för familiär den därna engelskan. Man glömmer att man pratar något annat än modersmål. Men när jag är trött så går det sämre. Jag skulle så gärna vilja ha lite tid att bara vara på. Kanske åka till Seattle och promenera mellan 3 stadsdelar eller något annat som tar många timmar och gör ont i fötterna när man kommer hem, sådär ont så man blir lycklig. Jag är sugen på att cykla, eller gå fort till musik. Och bodypump förstås!! Men mest är det nog det där att få vara ensam.

 

Kommentera

