suddrik

Dagbok från Amerikatt

Field trip 23 september, 2008

Filed under: 2. Living in America,Barnen — Suddrik @ 23:31

Jag har varit på gymmet. Tänk. Andra gången sedan vi kom. Himla tur att jag hypertränade veckorna innan vi åkte så att jag inte förtvinade totalt nu. På gymmet fanns sammanlagt 4 indiska spaghettiformade gossar i storleken ”huvudet kortare än jag”. Jag är, tror jag 5″7, men ett huvud är inte en fot, så vete 17 hur kort det gör dem. Hur som helst, det gick inte fort, och jag saknar bodypump så det gör ont, fysiskt alltså, men jag lyckades springa en halvtimme. Snart ska jag vara på banan igen. Och då ska jag tillåta mig några öl! Dom är light. Vad annars?

 

Vi hade field trip med preschool idag, det blev vi eftersom varenda morsa och småsyskon var där. Vi var på Kenmore Air Harbour och tittade på såna där flygplan som startar och landar på vatten. Det var rätt kul faktiskt, jag har alltid gillat de där planen. Alva var lycklig över att få vara med, men inte lika lycklig som Sanna var lite senare när vi förflyttat oss till en park för lek och mellis, hon kom springande och sa att hon lekte med två barn. Hon är helt hemsk för det mesta måste jag erkänna, sur och tvär på ett motbjudande sätt så fort hon inte får allt som hon vill. Jag hoppas verkligen att det går över snart, annars kommer det att bli väldigt skönt att få börja jobba! (Oroa dig inte Frida, barn är bara hemska mot sina föräldrar!)

Resan till Kenmore var en story för sig. Jag missade orten (!) och körde aaaningen för långt. Jag skulle från öst till toppen av sjön, om man får säga så :), och när jag insåg att jag kommit till I-5 och Seattle så insåg jag att jag snart var halvvägs runt. Som tur var så hade vi gott om tid just eftersom jag inte visste exakt vart vi skulle. Nästa gång ska jag köra till Seattle istället, morr… Näe, det var en trevlig tripp, det är så mysigt att åka runt och kika.

 

Vi har tagit Toyota-erbjudandet som den fantastiska bilkvinnan ordnat åt oss, det blev några tusen dollar billigare istället för några tusen plus. Och idag har vi skrivit körkortstest! Det gick helt förjävla illa för oss båda, jag pitchade in 4 fel och Viktor hela 5. När vi pratade efteråt så insåg vi att vi inte hade förstått frågorna. Den största anledningen var nog ändå att frågorna sällan handlade om att köra bil, det var mest avstånd, om man får dricka sprit och när man ska slå på lyktorna. Det var illa att vi båda hade missat de första 2, alltså, haja pressen! Men vi klarade det alltså. Uppkörning 28 oktober. Det spelar ingen roll att jag kört bil sedan Dacke-fejden, inför det kommer jag vara dödligt nervös.

 

Jag antar att det är konstigt att jag är dödligt uttråkad. Men det är jag. Kanske är det för att jag har noll tid för mig själv, kanske för att jag så mycket har identifierat mig i jobbet, kanske är det för att jag nästan bara gör barnsaker och barnen inte uppskattar ett skit, kanske är det för att vi inte har några pengar just nu. Jag vet inte. Jag behöver nog bara bodypump tror jag. Mycket, ofta och länge. Och lite springa emellan. (Mellan shops alltså. Hehe.) Men nu ska jag läsa igenom och besvara ett otal mail som rör barnens aktiviteter. Jag längtar till fredag, då kommer vårt flyggods.

 

Någon svenne som tittar på CSI:Miami? Jag gör det inte själv eftersom jag kräks av Horatio. Tittar du så läs inte mer, för nu kommer SPOILER! Han dör! Horatio dör! Ha! Jag måste se det avsnittet. I reklamen ligger hans brillor med skotthål genom. Jag ler. Nu tar jag av mig solglasögonen och tittar jag lite lurigt från sidan…

 

One Response to “Field trip”

  1. Peter Says:

    JAAAAAAAAAAAA!

    Nu ska jag börja kolla på CSI Miami 😀


Kommentera

