suddrik

Dagbok från Amerikatt

Heroes 22 september, 2008

Filed under: 2. Living in America,Barnen — Suddrik @ 22:16

Det är Heroes-premiär om 5 minuter. Vi kollade upp det redan första dagarna här och noterade. Nu sitter vi alltså bara och väntar. Och så slår det mig plötsligt… vi har nog missat en hel säsong. Laddar hem från Peters ftp nu, men att titta på datorn är inte sådär jättejättekul. Å andra sidan är det ju inte sådär jättejättekul att den där jäkla Sylar är odödlig heller, så man kanske kan skita i det helt!?

Nu har de nedräkning som om det vore nyårsafton… Jesus!

Skönt i alla fall att man inte är beroende av några serier. Inte ens denna. Jag har ärligt talat bara lärt mig en kanal än, det är Bravo som har Project Runway och ligger på 66 som är lätt att minnas.

 

Idag har Sanna varit på preschool för första gången. Alva var så avundsjuk att hon la sig på golvet och sparkade och slog det och skrek rakt ut. Det gick över när hon fick gå på promenad med pappa och roa sig på banken. Sanna och jag rullade iväg till Kirkland och hälsade på fröken Pam innan de andra barnen kom. Sanna var mycket blyg, hon verkade önska sig någon annanstans. Det gjorde rätt ont i mig att se. Hon lekte själv och blev rädd när någon tilltalade henne, hon var så sluten att hon inte hörde ens när någon sa hennes namn nästan rakt i ansiktet på henne. Hon hade Povven med sig på Show and tell och det tyckte hon om. Efter 2 timmar var hon helt färdig och började gråta 2 gånger för att hon inte ville vara med. Hon ville inte ens gå ut, men till slut så. På vägen hem vågade jag knappt prata med henne, jag ville inte höra hur illa hon tyckte att det var, men till slut kunde jag inte låta bli utan frågade om hade haft roligt. ”Ja, det var jättekul!” utbrast hon.

Jaha. Vad tänker jag nu?

Det första barnet jag uppmärksammade i skolan, det gick inte att låta bli så att säga, var en lång och småfet unge, han såg mer ut som 7 än 5, men verkade inte smartare än 2. Har man någonsin sett en collegefilm i vilken det finns med urkorkade jocks, alltså broiler-sportfånar, ofta med skolans kläder på sig och alltid med vidrig kvinnosyn, som är riktiga bullies (mobbare alltså) så kan man föreställa sig denna unge. Han var helt galen och mamman verkade rätt stolt över det. SJälv undrade jag om han var utvecklingsstörd, något var fel i alla fall. Jag vet vad Sanna kommer att tycka om honom om några veckor, jag har sett det förr.

Sanna ritar ofta djur. Samtliga ser ut som sköldpaddor. Ibland har de päls, då kan det vara får, häst, ko… men sällan sköldpadda. Jag tipsade om att rita av bilderna i djurfärgläggningsboken. Nu får vi ofattbart coola bilder! Dessutom skrev hon helt själv: FÄRLGA. Skriva färglägga är rätt starkt för en bara nästan-5-åring tycker jag.

 

Det är klart med huset. Det är stort med många rum, så det kommer nog vara lite tomt i början. Vi hade ju inte mycket möbler i Sollentuna och tog inte ens med oss allt vi hade, en del lämnades, en del slängdes. Undervåningen får inredas eftersom antar jag, vi har ju ett par månader innan Frida kommer. Vill någon se husbilder så hör av er så mailar jag länk (men annonsen lär försvinna snart). Vi flyttar in nästa månadsskifte. Vi har också bestämt oss för bil, det ser ut att bli Toyota Highlander Hybrid, svart med skinninredning. Många säten… 🙂

 

3 Responses to “Heroes”

  1. Ullis Says:

    Låter som ni har börjar installera er, jag vill se bilder på hus!

  2. Barbro Says:

    Lilla unge. Klart hon är helt slut efter en sån pärs men kul var det iallafall.

    Klart vi vill se se bilder på hus…

    Kramen

  3. Mamma Says:

    Hoppas att det går bra för Sanna ohc att hon kommer in i gänget snart, vilket jag tror att hon kommer att göra!
    Vill se bilder på hus!!! Massor!
    Kl 04.00 ska vi upp och sen åka till Paris. Kommer hem på söndag kväll. Vi kan ha kalas både för Peter och dig med Alla därnere. Tomas Hempel och hans tjej är också där.
    Ska bli kul att ser deras hus.
    Jättemånga kramisar till alla


Kommentera

