suddrik

Dagbok från Amerikatt

11 september, 2008

Filed under: 2. Living in America — Suddrik @ 22:04

Maten är f*n bäst. Idag har vi ätit kycklingklubbor och spiralmakaroner med körsbärstomater och avocado, till efterrätt 2 lbs jordgubbar. Allt var ekologiskt, till och med peppar och citronpeppar som jag kryddade med. Saltet undantaget. Och allt så ruggigt gott.

Idag har vi varit ut i bumfuck nowhere på playdate. Observera att det är stor skillnad mellan bumfuck nowhere och Hicktown USA, det var ingen redneckhåla alltså utan ute på landet. Som vårt sommarställe i Smara ungefär, det har varit ett stugområde men numer är det en riktig by med permanenta invånare. Fantastiskt landskap, jag ville fota allt, särskilt vackra sjöar och flodbanken, och den coola bron som t o m Sanna gillade. Lite svårt när jag körde, så det blev inte en enda bild, men jag måste nog åka ut igen, det var på något vis det där riktiga USA som man ser på tv. Det är riktigt häftigt att få uppleva det på riktigt, jag är ingen inaktiv åskådare som när jag var i FLA 1994 och det är inte semester utan vardagsmat. Vad gäller playdaten… jag vet inte om jag ska vara mig själv och säga vad jag tyckte om det hela, eller om jag ska förfina lite. Men picture this (ursäkta – svengelskan, jag kan dock lova mer av den varan i framtiden): jag har varit här 1 vecka och känner mig redan inproduktiv. En hemmafru här har mycket ofta städhjälp, trädgårdsmästare och barnen på någon sorts förskola eller skola. De har förklaringar till vad de gör om dagarna, men jag fattar inte. Så… visst var det trevligt att ha folk att umgås med hela dagen, och de var jätterara, men jag väljer nog helt enkelt att inte säga någonting alls om det hela, det är helt enkelt inte min grej bara.
(Meh, f*n igen, vad svårt det är att låta bli…)

Dagen avslutades i Redmond Town Center, massa lekplatser för barnen inkl fontäner som man får bada i (yey!!). Vi köpte vackra, tjocka badlakan eftersom vi inte har något till poolen, och de gick för 9.99 st. Snorbilligt. Bikini till Alva, 4.95. Super. Så gick vi till World… market…? tror jag det heter och köpte Ballerina, Singoalla och Singoalla citron, och Läkerol. Jag blev så glad att hitta det eftersom jag har ont i halsen och det inte finns några halstabletter nånstans… mutter mutter… jo, det finns, men ska nåt vara i munnen en längre tid så vill jag ha sockerfritt. Apropå sockerfritt så missbrukar jag lightläsk. 2 burkar hittills idag, jag borde ha stryk. Men jag är så äckligt förkyld att jag inte orkar träna, då får jag inte heller äta så mycket (jag älskar att vara taskig mot mig själv också) och nånting måste man ju roa sig med.
  

 

Kvällsdopp efter middagen, bra att vänta eftersom min rygg fortfarande är för solbränd för att vara ute under dagtid. Trist att poolen bara har öppet veckan ut, vädret verkar hålla i sig.
 

Det rör sig inte så mycket i huvudet just nu, det är fullt med förkylning därinne.

 

Kommentera

