suddrik

Dagbok från Amerikatt

slisk 10 september, 2008

Filed under: 2. Living in America,Mat & dryck — Suddrik @ 13:14

Jag har köpt Slimfast. Jag hatade maten när jag bodde i Florida och nästan ingen mat lagades hemma utan 9 måltider av 10 intogs på snabbmatsrestaurangen. När jag som inte är så jätteförtjust i att äta hittade Slimfast var det närapå jämställt med att finna guld. Närmare ett mättnadspiller kan man knappt komma. Dessutom var det gott. Hemma har det funnits Naturdiet. Sänder en tacksam tanke till tillverkaren som räddat mig från så många luncher då tanken på mat äcklat mig.

Nu ska jag laga lunch till barn varje dag. Man kan bara äta så många pannkakor och macaroni&cheese-middagar innan man sväller upp till 125% av storleken. Således har jag köpt Slimfast. Den innehåller sukralos suckade jag sorgset när jag kom hem med dem, men det är väl för att de blivit low carb. Ska väl inte spela någon roll. Jag drack en igår, väl kyld. Den var äcklig, riktigt, riktigt vedervärdig. Och vad 17 är det det smakar? Helt oigenkännligt. Tänkte att jag testar igen, rumstemp den här gången. Hällde upp i fint glas. Alla glasen är höga och fina. (Jag älskar det här stället. Jag vet inte om jag någonsin vill flytta härifrån.) Smakade riktigt funky den här gången också. Höll andan och stjälpte i mig, örebromål: ”man är ju snål också”. Men nu slog det mig! Det smakar som det luktade av pappas tankbil! Ska titta närmare på innehållsförteckningen… har de tillsatt diesel månne?

 

Kommentera

