suddrik

Dagbok från Amerikatt

Flyttbilderna 6 september, 2008

Filed under: 2. Living in America — Suddrik @ 15:31

I den här lådan finns hela vårt hem. Förutom det vi lämnade på vinden, de 12 flyttlådorna som flygs över och våra 6 resväskor.

 

Alva och Sanna sover på planet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Viktor leker med avfallskvarnen

 

Tjejerna leker på golvet och trycker i sig vindruvor och det sista av 3 l jordgubbar.

 

Skafferi (stort!) och kyl, roligast av allt 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

Sparsamt inrett! Ungarna uppskattade Macaroni & Cheese mest förstås, jag gillade kalkonfärs som jag aldrig sett hemma och vilken förutom att den är nyttigare än annan färs dessutom var billig. Man kan även skymta min stash av mintchokorullar, dubbelnougat och välling i skafferiet. Det gick rätt bra att smuggla. 🙂 Jag har också porrat till det rejält med en fridgemate cola zero och cherry cola zero.

 

Ja, här ska vi alltså bo tills vi hittar något eget och våra möbler kommer om 3 månader. Vårt sovrum, lite stökigt pga uppackning. Och så walk in closet och garderoben. We like. Förstås.

 

 

 

 

 

Kommer att saknas när vi kommer hem, inte bara garderoberna, utan även att master bedroom har ett separat badrum. Hemma är det nog rätt svårt att finna en 3:a med 2 badrum! Ena badkaret är redan invigt, vi badade alla 4 vid 7-tiden imorse.

 

Hallen är enligt amerikansk standard naturligtvis underdimensionerad, som ett medelstort frimärke ungefär. Tar man inte av sig skorna så förstår jag ju att det inte är något problem, det blir ju inga folksamlingar i hallen. Men med alla ljusbeiga heltäckningsmattor skulle jag inte acceptera skor inne, trots att detta är lånelägenhet.

Skorna står i garderoben, dubbelvagnen fälls ihop och ställs på sidan för att få plats.

 

Barnen är löjligt jetlaggade. Sanna såg riktigt dödssjuk ut vid väckningen efter de sovit middag.

 

Vi slappar idag. Solen skiner så vi ska ta en promenad med dubbelvagnen ner till Redmond town square där vi bodde i juli. Där finns fina lekplatser och leksaksaffär, samt en bra QFC i närheten. 
Imorgon blir det Puyallup state fair. Den håller på nästan hela månaden, men Svampbob är bara där den här helgen. Är det riktigt bra så blir det kanske ett besök till?

 

8 Responses to “Flyttbilderna”

  1. Ildiko Says:

    Hej,
    Det är kul med denhär möjligheten att se bilder och kunna läsa om er. Jag tänkte mycket på är, även under vår flygresa hem på natten 06/09. Jag fick inte plats med många ord i SMS, men tänkte rekommenera dig Jenny, att inte tänka så långt som när ni flyttar hem om 2 år. Försök tänka på nyet, njuta av. Det är sant att hitta jobb är en viktig sak och det kan man inte glömma, men när man söker på riktigt, blir man upptagen med att man söker, man gör något åt problemet. Nu kan du inte göra det, så har du tid att oroa dig. I alla fall brukar jag lugna ner mig om jag kan göra något åt mina problem. Jag håller tummarna att allt ska gå bra för er.
    Vårt flygplan var mycket bullrigt, så tänkte jag att Alva sitter säkert i ditt famn och kramade dig, som hon brukar när hon hör buller och främmande ljud. Jag undrade, hur Sanna skulle uppföra sig, men hon är större, duktig kan förstå vad som händer.
    Kram: Farföläldrar

  2. Tomas Says:

    Nu i början har du ju mycket ledig tid. Sök upp en squaredansklubb och börja dansa (igen…), så kan du se till att de ordnar en festival med en svensk caller – MIG 🙂

  3. Annika Says:

    Hejsan! Hittade hit genom Annes blogg….
    Alldeles nya i USA är ni. Jag förstår att det är mkt som känns ovanligt och TOTALT annorlunda. Jag minns ju själv hur det var…inte helt lätt alla ggr, och ibland mkt lättare än man trodde.
    Hur länge ska ni stanna? Hur kom det sig att det blev USA för er?

    Ha det så jättebra hälsar Annika från den andra kusten, nämare bestämt i Washington DC.

  4. Anne Says:

    Vad kul att du bloggar! Jag kan så tydligt känna alla känslor som finns och alla små saker du berättar om, minns så väl. Inte så länge sen vi gjorde samma resa och började äventyret. Jag vill önska er alla stort lycka till! Det kommer bli en toppen för er, spännande tider på gång nu för er. Ska bli kul läsa om hur allting känns och upplevs för er.

  5. Ullis Says:

    Awww söta Sanna! kramisar!!
    Det ser riktigt fint ut därborta:)

  6. Barbro Says:

    Känns som om ni är på semester för tillfället men väldigt långt borta. Vad skönt att resan över gick bra. Alva som tyckte det skulle bli läskigt att flyga. Smart att somna. Och stackars Sanna, ser verkligen sjuk ut.
    Puss och kram. Nu kryper vi isäng.

  7. suddrik Says:

    Annika: Jag brukar läsa din blogg också, hittade förstås via Anne. Hon är en outsinlig källa till information! 😉

    Ildi: Alva var lugn som en filbunke på resan! Det var en riktig överraskning hur duktig hon var.
    Men vad gäller tiden så kommer jag nog att fortsätta att tänka i termerna ”tillfälligt” för annars skulle jag bli ledsen och längta hem! Lång, lång semester är mycket bättre!

  8. Frida Tjärnberg Says:

    Va kul att få se så många bilder och vad bra du skriver Jenny. Det känns nästan som man är där och upplever tillsammans med er. Hoppas vi har möjlighet att hälsa på snart så Angelinas kusiner får visa henne lekparker och annat smått och gott 🙂 KRAM


Kommentera

