suddrik

Dagbok från Amerikatt

Äventyret kan börja 6 september, 2008

Filed under: 2. Living in America — Suddrik @ 13:24

Lillasyster skickade sms som jag läste i kön till hyrbilarna, ”har ni verkligen åkt?” och det är exakt så vi också känner. Vi har pratat om detta i snart 2 år, men ändå känner båda att det inte är på riktigt, det går inte in. Men vi gjorde det visst till slut! Det blev en lång och tung resa, men barnen har varit fantastiska hela dagen. Sanna glodde tyst på film hela vägen, Alva bara satt mest, eller kramades med mig. När vi kom fram fick vi en sån där stadsjeep/mindre buss och tur var väl det eftersom vi inte fått in allt bagage annars. Jag känner mig som en idiot uppe i den, men barnen har det jättebra och med tanke på deras kräksvanor kanske det blir en sån där van. Om man tänker på all medicin vi trycker i stackars Sanna och alla stopp för kräkningar så kanske det inte längre blir så miljövidrigt i jämförelse.

Nu sover resten av familjen, klockan är 21.30 lokal tid, men 6.30 för oss. Vi höll barnen vakna till 20 lokal tid, kan ses som tortyr, men hellre kort och intesivt tycker jag. Vi var ju tvungna att åka och handla eftersom den enda mat som fanns var några kex och micropop. Och det här med att köpa mat är nog det som jag tycker är roligast utomlands, jag har ju aldrig gjort det på det här viset, när jag bodde i Florida så köpte jag exakt samma som fanns hemma redan, så det var en rejäl höjdare. Fred Meyer har allt, men när vi köpt på oss basvarorna så ska vi handla på mer miljöinriktade affärer

Vi har fått en liten 3:a med två badrum och det är helt surrealistiskt att vi har både adress och telefonnummer over here. Nu kan jag internetshoppa! Vi har tagit en del bilder också, jag ska ta och lägga ut dem så fort vi har fått igång internet. (Ja, jag lånar grannens lina för tillfället…)

 

Kommentera

